Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-07-2012, 13:32
whokilled whokilled is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 9
Default Pierburg 2EE probleem Jetta 1.6 PN 88

Ik heb sinds vorige week een Jetta 1.6 PN van 88 met de pierburg 2EE carburator bijgekocht, maar nu loopt hij stationair constant op +/- 2000 toeren (koud + warm).
Ik heb ondertussen alle vacuumslangen vervangen maar het probleem blijft bestaan. Heb ook ondervonden als ik zekering 15 losmaak er niets wijzigt, motor blijft op zelfde toerental draaien. Heb ook getest om alle stekkers los te maken maar dat verandert ook niets. Het enigste dat het toerental een beetje kan doen zakken is het losmaken van de vacuumslang aan de onsteking.

Volgens mij doet de Ecotronic ECU helemaal niets meer , maar op welke manier kan ik dit te weten komen?

Wagen rijdt voor de rest redelijk normaal maar het is enkel het stationair toerental dat veel te hoog is. Bij het stilleggen bij warme motor wil hij wel precies nog eens aanslaan (beetje nadieselen).

Is er iemand die een idee heeft waar ik kan beginnen zoeken? Of is het beter dat ik die pierburg ineens vervang door een Weber 32/34 DMTL. Is het ook plug & play op de 2EE want ik zie dat ze de set verkopen voor de 2E2, is het dan voldoende dat ik een 2E2 voetstuk bijkoop, of heb ik nog andere zaken nodig?
Reply With Quote
  #2  
Old 15-07-2012, 14:44
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Als het goed is zit er zon ronde doos die het stationair toerental regelt. Die duwt die stang naar buiten of binnen en regelt zo het toerental.

Ik zou eens kijken of die stift wat er in zit wel goed werkt. En soepel gaat. Want als je de motor uit zet. Duwt hij hem ook een stuk naar buiten. Voor als je hem opnieuw start hij verhoogt toerental heeft bij het starten.
Reply With Quote
  #3  
Old 15-07-2012, 14:56
whokilled whokilled is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 9
Default

Die stift werkt goed. Gaat volledig in en uit maar toerental zakt daardoor niet.
Bij het stilleggen wordt die terug uitgeduwd zoals je beschrijft.
Reply With Quote
  #4  
Old 15-07-2012, 15:32
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

hmm, dan zou hij ook normaal moeten werken. Heb je de voetpakking niet lek van de carburateur? of ergens anders valse lucht .

Ik weet dat die voetpakkingen ook nog wel eens graag stuk gaan.
Reply With Quote
  #5  
Old 15-07-2012, 17:20
eddie-polo eddie-polo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 493
Send a message via MSN to eddie-polo
Default

controleer ook de hoofdremcilinder op lekkage geloof me dat kan er ook mee te maken hebben.
Reply With Quote
  #6  
Old 15-07-2012, 17:54
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Pierburg carburateur demonteren, op een aambeeld leggen, 5 minuten er op slaan met een voorhamer. Dan een Weber kopen uit Engeland, die erop zetten en nooit meer carburateurproblemen hebben.
Reply With Quote
  #7  
Old 15-07-2012, 18:04
Matheo's Avatar
Matheo Matheo is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
Default

Quote:
Originally Posted by René
Pierburg carburateur demonteren, op een aambeeld leggen, 5 minuten er op slaan met een voorhamer. Dan een Weber kopen uit Engeland, die erop zetten en nooit meer carburateurproblemen hebben.

Ik zou eerst een Weber kopen en dan pas de Pierburg demonteren Kun je tenminste in 1 keer door.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro

'85 Transporter

'85 Golf
Reply With Quote
  #8  
Old 15-07-2012, 18:08
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Verschil met 2EE en 2E2 is dat ze 180 graden gedraaid zitten, komen wat aanpassingen bij voor gas en choke kabels. Voor de rest een prima update
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #9  
Old 15-07-2012, 18:10
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Dan draai je je voetpakking om, past ie wel goed
Reply With Quote
  #10  
Old 15-07-2012, 18:45
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

kijk inderdaad de slang eens na de tussen de inlaat en rembekrachtiger.

Weber DMTL 32/34 is toch wel een mooi oplossing voor de rotte pierburg dingen. Meer dan een gas/choke kabel en een benzine aanvoer is het niet
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #11  
Old 15-07-2012, 18:57
whokilled whokilled is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 9
Default

Heb alle slangen nagezien en kan nergens iets vinden waar hij valse lucht zuigt.
Ga de knoop doorhakken en ineens een Weber bestellen denk dat dat de betere/makkelijkere oplossing is dan te blijven zoeken achter het probleem
Welke voetpakking heb ik dan nodig, die voor de 2EE of die van een 2E2?
Reply With Quote
  #12  
Old 15-07-2012, 19:33
whokilled whokilled is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 9
Default

Heb eens op youtube gekeken en deze persoon heeft net hetzelfde voor.
Toerental gaat bij starten ook omhoog en blijft rond de 2000 toeren hangen.
http://www.youtube.com/watch?v=aQfR2FKV4lg
Reply With Quote
  #13  
Old 16-07-2012, 04:23
yniezink yniezink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 266
Default

De weber past niet direct. Je moet de voetpakking andersom monteren. Daarvoor moet je wel de montage gaten aan de zijkanten van de voetpakking anders maken.

Verder moet je de slang die van koolstoffilter naar je pierburg gaat afdoppen de weber heeft hier geen aansluiting voor.

Daarna past het gewoon. Bevestiging van luchtfilter kan trouwens ook niet, die moet je er gewoon vast opdrukken en dn blijft die wel zitten.

Succes mocht je voor de weber gaan. Het rijdt wel erg leuk!
Reply With Quote
  #14  
Old 16-07-2012, 04:24
yniezink yniezink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 266
Default

Voetpakking van een 2e2 kan je NIET pakken deze is kleiner, opening op het spruitstuk is anders
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum