#1
|
|||
|
|||
Pierburg 2EE probleem Jetta 1.6 PN 88
Ik heb sinds vorige week een Jetta 1.6 PN van 88 met de pierburg 2EE carburator bijgekocht, maar nu loopt hij stationair constant op +/- 2000 toeren (koud + warm).
Ik heb ondertussen alle vacuumslangen vervangen maar het probleem blijft bestaan. Heb ook ondervonden als ik zekering 15 losmaak er niets wijzigt, motor blijft op zelfde toerental draaien. Heb ook getest om alle stekkers los te maken maar dat verandert ook niets. Het enigste dat het toerental een beetje kan doen zakken is het losmaken van de vacuumslang aan de onsteking. Volgens mij doet de Ecotronic ECU helemaal niets meer , maar op welke manier kan ik dit te weten komen? Wagen rijdt voor de rest redelijk normaal maar het is enkel het stationair toerental dat veel te hoog is. Bij het stilleggen bij warme motor wil hij wel precies nog eens aanslaan (beetje nadieselen). Is er iemand die een idee heeft waar ik kan beginnen zoeken? Of is het beter dat ik die pierburg ineens vervang door een Weber 32/34 DMTL. Is het ook plug & play op de 2EE want ik zie dat ze de set verkopen voor de 2E2, is het dan voldoende dat ik een 2E2 voetstuk bijkoop, of heb ik nog andere zaken nodig? |
#2
|
||||
|
||||
Als het goed is zit er zon ronde doos die het stationair toerental regelt. Die duwt die stang naar buiten of binnen en regelt zo het toerental.
Ik zou eens kijken of die stift wat er in zit wel goed werkt. En soepel gaat. Want als je de motor uit zet. Duwt hij hem ook een stuk naar buiten. Voor als je hem opnieuw start hij verhoogt toerental heeft bij het starten. |
#3
|
|||
|
|||
Die stift werkt goed. Gaat volledig in en uit maar toerental zakt daardoor niet.
Bij het stilleggen wordt die terug uitgeduwd zoals je beschrijft. |
#4
|
||||
|
||||
hmm, dan zou hij ook normaal moeten werken. Heb je de voetpakking niet lek van de carburateur? of ergens anders valse lucht .
Ik weet dat die voetpakkingen ook nog wel eens graag stuk gaan. |
#5
|
|||
|
|||
controleer ook de hoofdremcilinder op lekkage geloof me dat kan er ook mee te maken hebben.
__________________
KPU/audi/volkswagen/cambershims te koop |
#6
|
||||
|
||||
Pierburg carburateur demonteren, op een aambeeld leggen, 5 minuten er op slaan met een voorhamer. Dan een Weber kopen uit Engeland, die erop zetten en nooit meer carburateurproblemen hebben.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zou eerst een Weber kopen en dan pas de Pierburg demonteren Kun je tenminste in 1 keer door.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#8
|
||||
|
||||
Verschil met 2EE en 2E2 is dat ze 180 graden gedraaid zitten, komen wat aanpassingen bij voor gas en choke kabels. Voor de rest een prima update
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#9
|
||||
|
||||
Dan draai je je voetpakking om, past ie wel goed
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#10
|
||||
|
||||
kijk inderdaad de slang eens na de tussen de inlaat en rembekrachtiger.
Weber DMTL 32/34 is toch wel een mooi oplossing voor de rotte pierburg dingen. Meer dan een gas/choke kabel en een benzine aanvoer is het niet
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#11
|
|||
|
|||
Heb alle slangen nagezien en kan nergens iets vinden waar hij valse lucht zuigt.
Ga de knoop doorhakken en ineens een Weber bestellen denk dat dat de betere/makkelijkere oplossing is dan te blijven zoeken achter het probleem Welke voetpakking heb ik dan nodig, die voor de 2EE of die van een 2E2? |
#12
|
|||
|
|||
Heb eens op youtube gekeken en deze persoon heeft net hetzelfde voor.
Toerental gaat bij starten ook omhoog en blijft rond de 2000 toeren hangen. http://www.youtube.com/watch?v=aQfR2FKV4lg |
#13
|
|||
|
|||
De weber past niet direct. Je moet de voetpakking andersom monteren. Daarvoor moet je wel de montage gaten aan de zijkanten van de voetpakking anders maken.
Verder moet je de slang die van koolstoffilter naar je pierburg gaat afdoppen de weber heeft hier geen aansluiting voor. Daarna past het gewoon. Bevestiging van luchtfilter kan trouwens ook niet, die moet je er gewoon vast opdrukken en dn blijft die wel zitten. Succes mocht je voor de weber gaan. Het rijdt wel erg leuk! |
#14
|
|||
|
|||
Voetpakking van een 2e2 kan je NIET pakken deze is kleiner, opening op het spruitstuk is anders
|