#1
|
|||
|
|||
Vraag wisselen cylinderkop Polo Fox 95
Eenvoudige vraag:
Past de kop van een 40 kw op een Polo 33 kw ? Last edited by Erideno : 07-10-2012 at 08:39. |
#2
|
||||
|
||||
Ja
|
#3
|
|||
|
|||
Veel duidelijker kan een antwoord niet zijn.
Dankje Richard |
#4
|
||||
|
||||
of het slim is is een ander verhaaltje
volgens mij heeft zo,n 33kw kop mechanische benzinepomp en een 40kw niet! Ook zijn de uitlaatkanalen iets smaller bij de 40kw meen ik me te herinneren(correct me if i,m wrong!) Heb trouwens zelf nog een 33kw cilinderkopje liggen mocht je er geen gevonden krijgen! Gr Richard |
#5
|
||||
|
||||
Polo van 95 richard, das geen carb meer . Als de nieuwe kop van een injectiemodel komt en jou huidige kop is van een injectiemodel kun je die gewoon overzetten. Zal wel wat aan afstelling vergen. Nokkenas en kanalen zijn namelijk bedoeld voor 1.3.
Als je een carb hebt, zit je idd met de mechanische benzinepomp die je moet hebben.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#6
|
||||
|
||||
een polo fox van 95? ik wist niet dat een 6n ook in fox uitvoering bestond vandaar!
{dacht eerder dat topicstarter een foutje had gemaakt } |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Er bestaan ook 2F van 1995! Komen weinig voor, maar ze zijn er wel. En dat kan dus een fox zijn. Mocht het een 6N zijn: Zolang t een 6N cilinderkop is zal t wel passen. maar kijk sowieso altijd na of de kop grotendeels overeen komt met de jouwe. Vooral de kanalen zijn van groot belang.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#8
|
|||
|
|||
Dit wordt ingewikkeld, voor mij dan. Op het kb staat: polo fox 33 kw.
Het idnr is wvwzzz6nzsy161746. Helpt dit om mij aan een goeie kop te komen? Of als het niet te gek is een complete motor, voor extra reserveonderdelen? |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Chassisnummer geeft duidelijk aan dat het een 6N zou moeten zijn. Maar een fox is het dan 100% niet. Beetje vreemd dat dit wel op het kenteken staat. Maar een cilinderkop van een 1.3 zou wel moeten kunnen passen op een 1.0 hoor. Zoals ik al zei, let goed op of de kop zowel qua uitzien als qua maatvoeringen overeen komt. goed kans is wel dat je wat meer werk hebt met het afstellen, omdat een 1.3 een andere nokkenas heeft en waarschijnlijk ook wat grotere poorten. Moet dus uit eenzelfde type auto komen. Niet lukraak een kopje van een willekeurige 1.3, kans is dat je dan een ouder type in handen hebt, en die passen dus niet!
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#10
|
|||
|
|||
Dan denk ik dat een 1.0 kop de minst ingewikkelde optie is. Bedankt voor jullie bijdragen!
|