|
|||
|
|||
Schema OBD uitlees
Ik zocht een electrisch schame van de kabelboom waar de OBD uitlees stekker op zit.
Deze zit niet op de ecu motor bekabeling schema. Iemand? |
|
||||
|
||||
Check mail
|
|
|||
|
|||
Your the best👍
|
|
|||
|
|||
Schema OBD zat er net niet bij😞
|
|
||||
|
||||
Zit de pin aansluiting van de obd er niet tussen??
Last edited by Dokter D : 24-07-2012 at 22:39. |
|
|||
|
|||
Na enige inspecti zijn we die niet tegen gekomen😞
Is niet zon groot probleem, ik hoef de ecu niet per se vrij te schakelen, maar dn moet ik de oude sleutel lees box( imobilizor) er weer tussen gaan zetten met de sleutel er in vast..👍. Maar liever zonder...dus met de obd erin.. |
|
|||
|
|||
Die imobilizor kunnen ze toch ook van je regelapparaat verwijderen als je hem los afgeeft ??
Als ik straks mijn AHU chip, schrijven ze de imobilizor ook meteen weg. Kan dit door het losse regelapparaat bij de tuner te brengen.
|
|||
|
|||
Mm dan heb je een andere tuner als mij, die van mij heeft ten alle tijde de OBD aansluiting nodig in de auto.
Met een losse ECU kan ie niets. Vandaar dat ik een schema moet hebben voor de aansluitingen. |
|
||||
|
||||
Er is bij mijn weten ook geen andere manier om de immo te verwijderen dan een ander eprom in solderen.voor de stekker,k=14,plus en min moet ik je schuldig blijven maar de kleuren wijzen zichzelf.
|
||||
|
||||
Ik heb m ook zo vrij laten schrijven bij Bas (oakgreen20vt) zonder obd, gewoon de losse ecu heengebracht
|
|
||||
|
||||
Betekent ook dat als je zover bent hem niet eens kan starten,moet je het hele spul op een aanhanger bij de 'tuner' brengen.ik zou eerst hem laten lopen met de immo er nog aan.immo-grijs/wit=k,zwart=plus15,massa wijst zichzelf.ik ben er even vanuit gegaan dat je donor een mk3 was.
|
|||
|
|||
Quote:
Had bij vagtechniek geinformeerd. Maar het is wel handig om een werkende obd stekker te hebben, voor storingen verhelpen en het systeem te controlen
|
|||
|
|||
De ecunlos ergens heen brengen dat zal ook wel kunnen volgens de meeste, echter zoals spierings zegt, lijkt het me handig om bij storingen en uitlezing een OBD aansluiting te hebben.
Donor is een caddy van 98😉 |
|
||||
|
||||
Ja die obd stekker moet je sowieso aansluiten.
|
|||
|
|||
@de pull, dat wilik graag, maar wie oh wie helpt me aan een schema....
Caddy 98 |
|
||||
|
||||
Bij mijn weten zit er geen verschil tussen caddy en golf.je kunt dus alles van hierboven vooreerst aanhouden.plus is meen ik ook zwart en massa bruin,kijk even wat je er mee kan,ik ben nu op vakantie dus heb niets meer dan mijn hoofd tot men beschikking.
|
|||
|
|||
Naar mijn weten is er bovendien geen apart schema van de OBD, staan in de normale schema's verwerkt.
Kan het wel voor je controleren als je het chassisnummer van je donor per PB doet.
|
|||
|
|||
Chassis nmr heb ik niet meer de donor is naar de sloop.
Kenteken was vx-vl-20 vw caddy uit 1998 Heb je daar iets aan? Zit ook nog met mijn start blokkering (immobilyzor) deze staat niet in het standaard electrisch achema van de caddy, en heb ik nu los er naast liggen. Enig idee of schema waar het wel op staat? |
|
||||
|
||||
Gaan hier bekabelingsschematjes van TDI rond? Heb ook wel interesse, ben bezig de kabelboom uit te pluizen, wil m los naast mn dieseldraadboom hebben liggen...
Want dingen als temp/druk/gloeien/startmotor etc hoef je toch niet via de ECU-draadboom te laten lopen? Alleen: Heb nu: pomp, ecu, N75, LMM, verstuiver3, euh... wat moet ik er meer op zetten??
|
|||
|
|||
@zollie
Dat klopt je bent al goed op weg. Ik ben er nog druk mee bezig, het is 1 grote spagetti nu.....😃 Schema's heb ik ook eens gekregen van iemand op het forum hier die me erg goed op weg heeft geholpen... Ik kan ze je mailen.....als je wil.. Let me no.. |