Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-06-2012, 14:52
cmart187 cmart187 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 176
Default raar probleem met 2h

Ik heb mijn cabbie laten afstellen met kat is er wel uitgetikt, dus de lambda heeft weinig zin zei de monteur. als ik lambda steker aansluit loopt die niet meer mooi stationair. het toeren tal gaat een beetje stijgen en dalen. heel licht maar.

hij is zo afgesteld

groene dopje van vliegwiel er af

bout van het onstekingshuis wat losser gedraaid.

stroboscoop aangesloten

auto starten

blauwstekker er af

3 keer gas geven boven 2500

onstekingshuis draaien waardoor het kerfje precies in het midden komt. bout vast zetten

blauwe stekker er in

1 keer goed gas geven en klaar

( PS: soms leek het of het kerfje een beetje afweek )
Reply With Quote
  #2  
Old 23-06-2012, 19:47
aaarrie aaarrie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 179
Default

waar is dat gas geven goed voor als ik vragen mag?
heb je de ontsteking ook op 6graden voor gezet? (denk niet dat dit het probleem is hoor) heb met mijn 2h motor ook een btj last van schommelende toeren, maar dan alleen bij koude motor.

gr
Reply With Quote
  #3  
Old 23-06-2012, 20:02
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Was de motor warm (olietemp >80ºC)?
Bij welk toerental is de ontsteking op 6º voorontsteking gezet (moet op ca 2200min-1)
Als de ontsteking dan goed is afgesteld, zet je de motor voor 20sec op >2000 en <2500Min-1, dan stelt de ecu zich in op het nieuwe ontstekingstijdstip.
Dan weer toerental stationair en blauwe sensor aansluiten.

Klaar is klara.
Mijn motor schommelt niet in toeren.

Off topic;
Ik ben tijdens mijn vakantie door jou dorp gereden
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #4  
Old 24-06-2012, 18:56
cmart187 cmart187 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 176
Default

De afstelling is niet door mij gedaan, maar door een garage.

ik heb zelf ook een lampje denk dat ik het beter zelf ga doen met wat goede instructies van jullie. tenzij iemand het voor mij wilt doen.

hoebedoel je 6 graden ? ik heb het hart van de rotor en de markering van de onstekingshuis op tijd gezet. en de afstelling is gedaan door een garage met een strobo

en in garage laten afstellen. had al zo een naar gevoel. auto was warm.

kan iemand mij kort samenvatten hoe het precies gedaan moet worden.
Reply With Quote
  #5  
Old 24-06-2012, 19:02
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Staat je distributie nu wel goed??
Je bent nog steeds aan het vragen op welk punt het vliegwiel nu moet staan om hem op bdp te zetten. Ik dacht je toch aardig in de richting gezet te hebben met mijn instrukties. Als je dan al je ontsteking gaat afstellen terwijl je nog niet eens weet of je distributie goed staat, dan ben je met de verkeerde volgorde bezig
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #6  
Old 24-06-2012, 19:06
cmart187 cmart187 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 176
Default

De afstelling is niet door mij gedaan, maar door een garage.

ik heb zelf ook een lampje denk dat ik het beter zelf ga doen met wat goede instructies van jullie. tenzij iemand het voor mij wilt doen.

hoebedoel je 6 graden ? ik heb het hart van de rotor en de markering van de onstekingshuis op tijd gezet. en de afstelling is gedaan door een garage met een strobo

en in garage laten afstellen. had al zo een naar gevoel. auto was warm.

kan iemand mij kort samenvatten hoe het precies gedaan moet worden.
Reply With Quote
  #7  
Old 24-06-2012, 19:07
cmart187 cmart187 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 176
Default

Quote:
Originally Posted by Yellowbug
Staat je distributie nu wel goed??
Je bent nog steeds aan het vragen op welk punt het vliegwiel nu moet staan om hem op bdp te zetten. Ik dacht je toch aardig in de richting gezet te hebben met mijn instrukties. Als je dan al je ontsteking gaat afstellen terwijl je nog niet eens weet of je distributie goed staat, dan ben je met de verkeerde volgorde bezig



whahah distrubutie alles is goed alleen onstekings moet afgesteld met strobo
Reply With Quote
  #8  
Old 24-06-2012, 19:18
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Motor warm (olietemp >80graden C)
onstekingshuis borging losdraaien zodat je het huis kunt verdraaien
motor starten en blauwe sensor loskoppelen
toerental rond 2200min-1 houden
met stroboscoop ontstekingshuis zover verdraaien, dat je 6º voorontsteking hebt (volgens mij het kerfje van je vliegwiel)
Dan weer stationair laten draaien en blauwe stekker er weer op.
Motor uit en dan het ontstekingshuis weer borgen zodat het niet meer kan verdraaien.
Klaar
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #9  
Old 24-06-2012, 19:36
cmart187 cmart187 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 176
Default

Quote:
Originally Posted by Yellowbug
Motor warm (olietemp >80graden C)
onstekingshuis borging losdraaien zodat je het huis kunt verdraaien
motor starten en blauwe sensor loskoppelen
toerental rond 2200min-1 houden
met stroboscoop ontstekingshuis zover verdraaien, dat je 6º voorontsteking hebt (volgens mij het kerfje van je vliegwiel)
Dan weer stationair laten draaien en blauwe stekker er weer op.
Motor uit en dan het ontstekingshuis weer borgen zodat het niet meer kan verdraaien.
Klaar



bij het afstellen continue op 2200min houden ?

Klopt dat is het kerfje. stationair ken je dat later ook handmatig afstellen ? ( na het afstellen van je ontsteking)

echt bedankt !!!
Reply With Quote
  #10  
Old 24-06-2012, 19:38
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Als je de volgorde aan houdt zoals ik hem heb beschreven, komt het helemaal goed.
Toerental tussen 2000 en 2500 in houden . 2200 is een mooie tussenwaarde
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #11  
Old 24-06-2012, 19:44
cmart187 cmart187 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 176
Default

ja precies, maar moet die gaspedaal ingedrukt blijf of is het een keer gas geven en los. of moet iemand in de auto zitten en gas ingedrukt houden rond de 2200min tot die is afgesteld.

na de ontsteking stationair afstellen?

sorry voor al die vragen, wil het helemaal duidelijk hebben !
Reply With Quote
  #12  
Old 24-06-2012, 19:45
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Je moet het tijdstip afstellen terwijl de motor ca 2200omw/min maakt. Dus gaspedaal ingedrukt houden tot de ontsteking is afgesteld en daarna weer stationair.
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum