#1
|
|||
|
|||
slecht lopende 2h motor!!
hallo allemaal
zoals de titel al verklapt.. loopt mijn 2h motor van mijn cabbie slecht! probleem is als volgt.. zodra alle sensoren en dingen correct zijn aangesloten begint de motor (zodra deze op temperatuur is) slecht te lopen.. (pruttelen en bonken) en wanneer ik dan de blauwe stekker van de temeratuurschakelaar loshaal loopt deze weer normaal. maar met de blauwe stekker los start de motor slecht (ook met warme motor) ik heb de blauwe sensor en de zwarte al vervangen door nieuwe. ook heb ik de straaom van de computer los gehad zodat deze weer gereset is. ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. gr aaarrie |
#2
|
||||
|
||||
Lambda sonde vervangen of een massa probleem.
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22 Porsche Macan ‘21 Transporter T6.1 ‘21 |
#3
|
|||
|
|||
lambdasonde zat ik ook al aan te denken inderdaad.
morgen maar 1 bestellen. bedankt voor de tip. |
#4
|
||||
|
||||
Koppel de lambdasonde maar eens los en kijk eens hoe hij dan loopt en rijdt. Vermoedelijk zal het een stuk beter zijn. Dit is je test om te checken of hij defect is. Vermoedelijk wel, zoals Ralph ook al aangaf.
( ik heb bij mijn 2H de lambda gewoon niet meer aangesloten zitten, maar zou eigen;lijk ook vervangen moeten worden )
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#5
|
|||
|
|||
Okee ik rij nu met de blauwe stekker los.. Rijd ook redelijk.
Weet iemand of de lambdasonde van een abf motor uit te wissellen is met die van een 2h? |
#6
|
||||
|
||||
Blauwe stekker zou ik gewoon vastzetten en even de lambda loskoppelen en dan gaan rijden. Dan moet je het verschil merken t.o.v. aangesloten lambda.
Motor gaat dan in noodloop en neemt een gemiddelde lambda waarde aan. Als je de blauwe sensor loskoppelt, raakt je hele brandstofregeling in de stress.
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#7
|
|||
|
|||
Okee.. Ga het morgen gelijk proberen.. Thanx
|
#8
|
|||
|
|||
kan iemand mij vertellen wat zo een blauwe en zwarte stekker doet. alvast bedankt
|
#9
|
||||
|
||||
Jazeker
Blauwe sensor is de temperatuursensor voor de injectiecomputer Zwarte is voor de weergave op je dashboard (metertje )
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
weer wat geleerd !! als die niet werken wat kan ik dan verwachten ? |
#11
|
|||
|
|||
Sensor van abf gaat hem niet worden want dat is een 4 polige.
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
2H ook toch
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#13
|
|||
|
|||
Dan zit ik ernaast dacht tog echt dat zoals topicstarter zei er in een 2h twee aparte sesoren zaten voor ecu/tempmeter en bij een abf is dit een zender met 2 circuits daarin.
|
#14
|
|||
|
|||
De lambdasonde van de abf en 2h hebben beide 4 polen, maar bij de 2h word er 1 voor massa gebruikt ik weet dus niet of deze bij de abf ook een massa is.
|
#15
|
|||
|
|||
Mijn fout ik dacht dat hij het over de tempsensor had
|
#16
|
|||
|
|||
Nou ik ben vanmorgen met losse lambdasonde naar mijn werk gereden en geen misslag gemaakt.
Heb nu dus een nieuwe lambdasonde besteld.. |
#17
|
||||
|
||||
Kijk
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk |
#18
|
|||
|
|||
zo zag de lambdasonde er dus uit... volgens mij doet die het niet meer
|
#19
|
||||
|
||||
Das niet best!
|
#20
|
|||
|
|||
|