|
|||
|
|||
verschil startmotor 1.6(t)d en 1.9td AAZ?
Ik was in de veronderstelling dat een 1.9TD, motorcode AAZ, uit een golf 3 dezelfde startmotor zou hebben dan een 1.6d of td uit een golf 1 of 2, want het zijn beiden 020 bakken.
Dus ik heb via Ebay een AAZ startmotor gekocht voor mijn Jetta Turbodiesel (JR) project, aangezien de gekochte Golf 1 diesel startmotor het niet zo goed doet. Maar deze startmotor ziet er toch heel anders uit, dit is de AAZ startmotor (althans volgens de verkoper) Klopt dit? En kan ik die evengoed gebruiken op een Golf 2 TD blok met 020 bak? Want hier ontbreekt het asje na het tandwieltje, wat bij de orginele startmotor wel zit. |
|
|||
|
|||
Na wat zoeken op internet heb ik het idee dat dit een startmotor uit een TDI is. Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
|
|
||||
|
||||
Past de start motor?
Heeft die het zelfde aantal tanden? Dan kun je de startmotor gewoon gebruiken,het asje is niet belangrijk. Deze is sterker. |
|
|||
|
|||
Thx voor je reactie! Ik heb hem nog niet gepast, maar wou graag weten of het uberhaupt gaat passen of dat ik alsnog opzoek naar een andere had gemoeten. Ik zal tzt het aantal tandjes nog even vergelijken en dan deze monteren. Ik was enkel bang dat het ontbrekende asje een probleem zou zijn.
Bedankt voor de opheldering. |
|
|||
|
|||
Ontbrekende asje is geen probleem
Bij deze ziten de lagers in de startmotor Bij de van de 020 bak[zoals jij die hebt] zit er 1 lager in de startmotor en het andere in de versnellingsbak[bronze bus] Die wil nog wel eens slijten en dan loopt de startmotor klem en weigert deze dienst Als de boutgaten,aantal tanden en hoever het rondsel eruitkomt gelijk is moet het gaan Lijkt ind op die van een 02A bak |