#1
|
||||
|
||||
Wel druk, niet ontkoppelen?
Dames en heren,
Heb bij mijn corrado g60 de versnellingsbak vervangen omdat het differentieel helemaal op was. Gister als laatst de koppeling ontlucht en stukje wezen rijden. Ging een km of 5 goed en toen had ik opeens geen koppeling meer, wel druk op het pedaal maar hij ontkoppelde niet... Wat kan dit wezen? Heb de oude koppeling nog gebruikt, heb wel een nieuw druklager er in gezet. Het kan toch haast niet dat er aan de hevel iets defect is? Of kan het een inwendige lekkage zijn in 1 van de koppelingscilinders? Gr Leendert |
#2
|
||||
|
||||
Maar je voelt wel gewoon druk op je pedaal? Niet dat die zo soepel naar beneden gaat?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#3
|
||||
|
||||
Mwa je voelt wel weerstand, misschien minder dan eerst moet ik zeggen.
|
#4
|
||||
|
||||
Misschien toch nog eens controleren of er niet een luchtbel in is blijven hangen of dat hij ergens lekt..
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#5
|
||||
|
||||
Ja zou kunnen.. laat het wel weten als ik verder ben, toch nog maar eens proberen te ontluchten.
|
#6
|
||||
|
||||
Heb inmiddels nog een paar keer ontlucht en een nieuwe koppelingscilinder gemonteerd, heb verder overigens geen lekkage gezien, maar wil nog steeds niet ontkoppelen.. Denk toch dat de bak ervanachter moet, iemand een idee wat het kan zijn? Lijkt me sterk dat de hevel schuin zit ofzo?
|
#7
|
||||
|
||||
Inmiddels eindelijk de bak er vanachter gehaald vandaag.. De hevel, lager en drukgroep zag er allemaal nog goed uit, alleen de koppelingsplaat bleef aan het vliegwiel zitten, kon hem er wel af wrikken met een schroevendraaier maar vond het wel vreemd.. Het vliegwiel is wel afgedraaid en daarna gespoten, had misschien eerst de verf er af moeten schuren?
Al met al een nieuwe koppelingsset gemonteerd en het vliegwiel schoon geschuurd, van het weekend kan de bak er weer achter hoop dat het nu goed is anders is het toch het aansturend gedeelte.... Lijkt me sterk aangezien ik geen lekkage heb kunnen ontdekken ergens. |
#8
|
||||
|
||||
vliegwiel gespoten? Logisch dattie plakt. Koppelingsplaat wordt flink warm door de frictie (das nou eenmaal de werking van een koppelingsplaat) En verf gaat plakken als het goed warm wordt. 1+1=2 denk ik dan.
Waarom spuit je uberhaupt een vliegwiel? Net zo vreemd als wanneer men een drukgroep spuit. 1 je ziet t niet, 2 normaal zit er ook niets op. enigste wat je aan een vliegwiel kan spuiten zijn de delen die geen contact maken met de startmotor of koppelingsplaat. De rest zorgt voor problemen. Kleine vergelijking: een remschijf werkt grofweg als hetzelfde principe. Daar spuit je het loopvlak toch ook niet van?
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! Last edited by The_Maxx : 27-07-2012 at 17:08. |
#9
|
||||
|
||||
Nee klopt, ik heb het zelf ook niet gespoten, heeft het bedrijf gedaan dat het ook afgedraaid heeft.. Snapte ook niet waarom eigenlijk, had zelf ook wel gedacht dat het er zo af gesleten zou zijn..
Last edited by topsport : 27-07-2012 at 20:16. |
#10
|
||||
|
||||
Mja als het enkel spuitnevel is, dan slijt dat wel af. Maar een egale afgespoten laklaag komt alleen los door de warmte, en dan gaat t plakken.
Denk dat je straks geen problemen meer hebt als je de lak er nu af hebt. Nieuwe koppelingsset ook gemonteerd, dus daar kan het ook niet aan liggen (zou me niets verbazen als die ook vol met verf zit gezogen of mee is verbrand) Ben benieuwd of het probleem is opgelost straks
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#11
|
||||
|
||||
Gefixt! Misschien nog iets ontluchten, koppeling voelt nog wat sponzig aan, maar hij ontkoppelt in ieder geval weer!
|
#12
|
||||
|
||||
problem found, case closed En niet weer vliegwiel spuiten he Dat doe je maar bij een brommer, daar kan t wel vaak.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |