#1
|
|||
|
|||
Elektrische raam probleem
Geachte,
heb een probleem met VW Polo bwj:2000, 1.4mpi,44kw,2deurs,elektrische raam was spontaan open en ging niet meer dicht na veel zoek werk heb ik gevonden dat de kabel(bruin kleur) in de doorvoer rubber bij de deur is,dat de bestuurders kant helemaal los gebroken is en bijrijderskant ook het zelfde kleur kabel ook half gebroken was .nu weet ik niet met wat ik moet solderen of dat er iemand iets beter raad weet? Bij voorbaat DANK ramy |
#2
|
||||
|
||||
Solderen is geen oplossing, zeker niet voor draden die af en toe bewegen: het breekt net zo hard weer af, en wel net naast de soldering. Beter is om een hele nieuwe draad te trekken.
|
#3
|
|||
|
|||
bedoeld u kompleet alle draden te vervangen of alleen de slechte draad te vervangen en als ik het zo moet zoals u het zegt is het makkelijk te doen? en hoe zou ik te werk gaan?
|
#4
|
||||
|
||||
Als er meer draden naar de deur gaan (weet niet want nog nooit gezien) zijn die waarschijnlijk bijna net zo slecht als de bruine, dus dan kun je maar het beste de hele zaak vervangen. Waarschijnlijk moet je dan op zoek naar een complete kabelboom met connectors er aan, maar daar weet ik het fijne helaas niet van; iemand anders vast wel.
PS.: Ik ben geen "u", maar gewoon een "jij", hoor. Net als u. Edit: Als noodreparatie kun je de kapotte draad natuurlijk wel solderen, of anders (ook voor tijdelijk) met een kroonsteentje doorverbinden. Last edited by Erik Baas : 04-07-2012 at 00:16. |
#5
|
||||
|
||||
bruin is massa in de meeste vwtjes, dus niet zo gek dat het raam opeens open gaat, stroomcirkeltje rond.
Solderen kan wel werken. Maar zet er dan een extra stuk draad tussen zodat de soldering niet op spanning staat. Wikkel nog wat extra isolatietape om het nieuwe stuk draad zodat deze wat langer tegen slijtage beschermt is (nog beter is 1 of meerdere krimpkousjes waarmee je ook gelijk de solderingen bedekt) wat betreft de andere draden: kijken welke wel en niet beschadigd zijn. De beschadigden kijk je na of dit ook vervangen moet worden of dat dit met wat extra bescherming kan. Grootste probleem is dat er vaak gewoon te weinig draad aanwezig is kabelbomen zijn eigenlijk altijd te kort, heb zelf een tijdje productie gedraait erin, alles zat op spanning voor montage in de auto al. Hierdoor ontstaan er eerder beschadigingen op plekken waar de draad moet kunnen bewegen.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! Last edited by The_Maxx : 04-07-2012 at 00:19. |
#6
|
|||
|
|||
bedankt voor jullie reactie ik ga morgen aan bezig zijn hopelijk dat het gefikst gaat zijn ik zal wel laten weten .
|
#7
|
|||
|
|||
heb vandaag bezig geweest met de wagen en de kabel gesoldeerd rechtskant werkt terug maar links(bestuurderkant)hoor ik alleen maar klik geluid aan de motor en de motor draait niet wat kan de oorzaak zijn zou de motor kapot zijn misschien?
|
#8
|
|||
|
|||
Als motor klikt maar niks doet is het meestal de motor of het mechanisme welke vast zit.
|