#1
|
|||
|
|||
Carteronluchting Polo 2 1990
Ik heb een polo 2 uit 1990. Een multipoint injection 1,3 liter met 55 pk.
Deze VW heb ik nu sinds kort en heb er al veel aan verbeterd en gesleuteld. Als laatste nog een gaskabel ergens kunnen vinden. Echter, de carteronluchting is kapot (fisiek kapot). Auto rijd wel, maar bokt op lage toeren en als hij stationair draaid gaan de toeren omhoog en weer omlaag. Nergens een nieuwe carterontluchting te krijgen. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Of heeft er iemand nog zon ding thuis liggen? Alvast bedankt. |
#2
|
||||
|
||||
Is dat niet gewoon een kwestie van een slang tussen kleppendeksel en luchtinlaat ?
|
#3
|
||||
|
||||
Ik vemoed dat het om de grote bol gaat die tussen het blok en de inlaat zit. (of die op het blok zelf)
Die is namelijk inderdaad niet meer nieuw te krijgen bij mijn weten. Eentje van een sloper zoeken? NZ blokjes liggen ook in golfjes. Maar het systeem is bij veel smallblock exact hetzelfde.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#4
|
||||
|
||||
Maar, wat zit daar dan in ? Een zeefje of een filter zou ik begrijpen, maar anders... ??
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Ik zal morgen eens kijken of ik een fotootje gemaakt krijg van dat ding. In ieder geval alvast bedankt voor jullie reakties. |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Het is dat potje, achteraan links, onder het luchtfilter |
#7
|
|||
|
|||
Ik heb een dealer gevonden die ze nog heeft liggen. Kosten wel 60 euro, maar dan heb je wat, zal ik maar zeggen.
Allemaal bedankt beste mensen voor de hulp. Ik ga morgen zon potje bestellen. |
#8
|
||||
|
||||
Zou je die dealer eens willen vragen wat er in zit, en de functie nou precies is ?
|
#9
|
||||
|
||||
weet je zeker dat niet alleen het schuimrubber kapot is?
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |