#1
|
|||
|
|||
Aanhaalmomenten draagarm
Ik heb mijn draagarmrubber vervangen en nou moeten de bouten natuurlijk vastgezet worden.
Op hoeveel aanhaalmomenten moet dat? Ik heb dit topic geopend om hier wat duidelijkheid in te scheppen (ook voor anderen). Ik heb na flink zoekwerk nog steeds niet het juiste antwoord. Bout vooraan verticaal: 80/120/130? Bout vooraan horizontaal fusee: 120/130? Bout achteraan horizontaal: 70NW + 90 graden. Bij de eerste twee heb ik geen idee wat het is. Het lijkt mij toch wel minimaal 120? De laatste is voor mij opgezocht door een VW-dealer. Mij lijkt het eigenlijk wel erg weinig... Maar hij vertelde mij dat ze van fabriek af aan met die aanhaalmomenten vastgezet worden. Wie kan mij aan de exacte en juiste aanhaalmomenten helpen? |
#2
|
|||
|
|||
hoi,
Ik draai deze altijd gewoon GOED vast, zorg er wel voor dat je een bokje onder je draagarm zet waardoor de boel in normale rust stand staat ( een stukje ingeveerd dus). dit om te voorkomen da de rubbers gaan kraken. Ik heb de bouten vaak zat gewoon met een lucht sleutel vast gezet en dan gewoon met de ''handratel'' controleren. |
#3
|
||||
|
||||
http://www.beluma.be/media/useruplo...omenten0908.pdf
120 is genoeg voor m12(als het 10,9 m12 is) En die 70Nm + 90 graden dan moet je hem eerst op 70 vastzetten en daarna nog een kwartslag door. Dan kom je ongeveer ook op die 120 uit. Maar zoals hierboven gezegt gewoon goed vastzetten en ze komen niet meer los En een beetje molycoat kan ook geen kwaad dan krijg je hem over een tijdje ook weer los
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 Last edited by rondekker1983 : 12-06-2012 at 21:28. |
#4
|
|||
|
|||
Hier kun je ook veel aantrekmomenten terug vinden (wel even geluid af zetten).
http://www.esvj.be/websites/mk2_golf_jetta/ |
#5
|
|||
|
|||
Idd beetje kopervet of zilvervet aan de bout en vast is vast
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!! Scratch the surface http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif |
#6
|
||||
|
||||
Kwart slag voor dat ie breekt toch
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#7
|
||||
|
||||
en anders een kwartslag terug
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#8
|
||||
|
||||
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#9
|
|||
|
|||
Voorsterubber[horizontaal] 130nm
Achterste[verticaal]/subframe 130nm Zit maar met 2 bouten vast De 3 van de fuseekogel moeten met 25nm vast Vast zetten met de auto op de wiellen |