#1
|
|||
|
|||
GTD teller in mk1 met TDI
Hallo weet iemand hoe je een type2 GTD tellerklok met toerenteller in kan bouwen in een golf1
Ik zoek gegevens en graag schema's of iemand die dit pakket werkend in de auto heeft Ik heb een golf1 met een tdi waar ik graag een toerenteller in wil de auto is van 83 en heeft het nieuwe type zekeringkast. Wie kan mij helpen ! |
#2
|
||||
|
||||
Gaat niet werken,de poelie's van een TD en1Z zijn totaal anders,vraag DABert hier van het Forum er maar eens naar die heeft digitale.
Succes |
#3
|
|||
|
|||
Volgens mij kan dat wel gewoon zoals jij dat wilt, je moet alleen op de dynamo letten met de w aansluiting, deze draad doortrekken naar de GTD teller. De positie van de teller waar de W aansluiting komt dat weet ik niet, maar deze zijn genummerd en kan je wellicht achterhalen. Het moet lukken, poeli's hebben daar niet veel mee te maken dank ik, want de gegevens voor het toerental leest hij af van de dynamo.
Laat maar weten wat je eigen ervaringen zijn en vorderingen aan de hand van dit verhaal. Als je goed zoekt dan vindt je er ook nog iets over terug in het forum. Gr Jim |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Dit heb ik ooit gevonden: Je kunt ook gewoon een golf 2 diesel teller pakken met toerenteller. Van een GTD met enkele stekker.(type 2) Toerental signaal pak je van je dynamo af, of je haalt een weerstand uit je teller(Omdat het signaal uit de ecu van de golf 3 te zwak is). Voor de km-teller, heb je nodig - wormwiel uit 02a bak voor g60, de aansluiting hiervan en de kabel van een g60(draaiverbinding) Om de ecu toch van een snelheids signaal te voorzien, moet je even je sensor achterop je snelheidsteller van van je gti, over zetten op de gtd teller. De "bedrading" ligt er al, die zit zeg maar omgevouwen tegen je teller achter een haakje. Tis een uurtje werk, en het ziet er mooi origineel uit.
__________________
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Oke hier heb ik al wat aan nu nog opzoek naar schema's en nummertjes dan moet ik een aardig eind komen |