#1
|
|||
|
|||
Jetta 2, 1.6 schokt
Hallo,Ik ben lars en heb al een jaartje mijn jetta
nu heb ik het probleem dat mijn jetta schokt en inhoud maakt niet uit welke stand ik mijn gaspedaal houd ,soms is het ook weg en dan is het weer trug bij lagere tot midden toeren ,maar als ik naar de hogere toeren gaat schokt hij meestal,ik ben nu ten einde raad ,misschien is hier iemand die mij kan helpen. Het gaat om een vw jetta 2 ,van het jaar 1984 heb al het een en ander vervangen: bougiekabels, bobine, rotor, bougie's, verdelerkap, contactpunten, heb de pierburg vervangen door dmtl weber en heb alles afgesteld zoals het moet. soms hoor ik ook een knal in de inlaat. |
#2
|
|||
|
|||
Heb je je compressie al eens gemeten? En hoe is het olie verbruik?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#3
|
|||
|
|||
timing tandriem al gecontroleerd??
|
#4
|
||||
|
||||
vacuumprobleem?
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#5
|
||||
|
||||
Ik zoek het meer in de luchttoevoer:
* controleer de hele inlaat en het filter * bekijk ook vooral de carterontluchting: de slang(en) mag/mogen niet lekken of verstopt zijn (dit kan echt heel vreemde problemen geven) * check ook of er een laagje olie in het filterhuis staat: dat kan duiden op een probleem met de carterontluchting, maar ook op teveel druk in het carter door bv. lekkende zuigerveren |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Compressie is bij allemaal 9 en ik heb niks olie verbruik Last edited by lars583 : 26-06-2012 at 10:25. |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
vacuum is al vernieuwd |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
timing staat goed nu heb ik wel een verstelbaar nokkenas tandwiel en een G-nokkenas misschien heeft het daar iets mee te maken ? |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Heb dit wel gekregen een week of 3 als ik mijn originele luchtfilter heb gemonteerd met carter ontluchting ,zal vandaag eens kijken op olie in het filterhuis en hoe zie je als er veel druk op het carter zit ? |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Je kunt het horen en zien als je bij draaiende motor de olievuldop er af haalt. |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Ik zie niets vreemd ,heb luchtfilterhuis er af gehaald en er hing olie in heb dan een sport luchtfilter gemonteerd en een kleintje aan Carter ontluchting Maar hij schokt nog steeds. |
#12
|
|||
|
|||
Heb vandaag heel de dag rondgereden en hij schokt nu harder en mijn toerental is gezakt naar 500 en het toerental schommelt altijd
|
#13
|
|||
|
|||
Hoe is je benzine toevoer, dan bedoel ik dus de mechanische pomp en de filters? niets verstopt of niet goed werkend.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
De pomp is de laatste tijd wel altijd vochtig Kan het daar aan liggen dan ? |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Als de pompt lekt zou het kunnen dat hij valse lucht aanzuigt en daardoor gaat schokken, of je membraam is kapot waardoor je niet genoeg benzine krijgt. Als het een mechanische is heb ik nog een nieuwe liggen, heeft er 100km opgezeten bij mij. Heb nu omgebouwd naar R6 carbs met electrische pomp.
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#17
|
|||
|
|||
Ik zou ook r6 carbs wille maar ik vind niemand die mij een spruitstuk kan leveren en mij wat meer info kan geven
|
#18
|
|||
|
|||
Heb vandaag de carbu eens gekuisd en als ik op de zijkant van mijn carbu spuit zakte het toerental
|
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Ik zit duidelijk met teveel druk in het Carter want mijn olie pijlstok was er uit gevlogen en mijn motor ruimte hing vol met olie |
#20
|
|||
|
|||
Dan zal daar je probleem hoogst waarschijnlijk ook zitten. Dus blokje reviseren of vervangen
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |