|
||||
|
||||
Toerental afstellen 1.8 PF
Ik heb zojuist de stappenmotor vervangen van mijn PF motor.
Maar mijn toerental blijft op 2000 toeren staan. Nou heb ik met de verdelerkap mijn toerental naar 900 toeren gebracht. De motor had totaal geen vermogen meer en het koelvloeistof begon te roken. betreft een gereviseerde PF motor. Ik breng de auto morgen naar de garage maar heeft iemand een tip wat het kan zijn en hoe ik dit kan oplossen? Met vriendelijke groet. |
|
||||
|
||||
Achterop je inlaatspruitstuk zit de stelschroef voor je stationaire toerental. Wees niet verbaasd dat die ook weg kan zijn.
Je hebt aan je ontsteking gezeten en die is nu helemaal van tijd af.
|
||||
|
||||
Het blok is helemaal uit elkaar geweest, dus de verdelerkap stel ik pas af als het toerental goed staat, ik heb de verdelerkap weer gezet zodat de motor geen moeite heeft. toerental hierbij is 2500 toeren.
Ik zet er een foto bij, kun je dan aangeven waar die stelschroef moet zitten? Met vriendelijke groet. |
|
|||
|
|||
Je stelt natuurlijk eerst de ontsteking in, en dan pas je toerental, mengsel en alle andere zaken. Succes!
|
|
||||
|
||||
Stelschroef zit links in dat holletje wat een buisje lijkt
|
|
||||
|
||||
Quote:
Als je de pijltjes volgt naar boven kom je bij de stelschroef uit. (in dat gat zit een schroef) Het gebeurt idd wel dat ie eruit trilt, kan je oplossen door er wat van die witte teflon tape aan te doen dan gaat ie wat strakker. |
|
||||
|
||||
Dank u dank u
Ik heb zojuist de auto gestart en het schroefje wat wel aanwezig was, helemaal dicht gedraaid. Hierbij bleef het toerental 1000 toeren Morgen bij de garage ontsteking afstellen. Daar nog paar andere dingen doen zoals aandrijfas hoes klem (ipv ty-rap) karterpakking lekt externe oliedrukmeter en sensor aan kabelboom aansluiten en dynamo aansluiten. Van het weekend orginele einddemper plaatsen want dit gaat veel te gek Dan naar Heerenveen voor herkeuring (van 1.3 naar 1.8 op kenteken) En dan ziet u mij 24 juni bij VAG Fryslân bij Auto Bourguignon |
|
||||
|
||||
|