#1
|
|||
|
|||
tuning mogelijkheden golf 1 1z?
Besten,
ik ben in bezit van een golf 1 1.9 tdi 1z. nou wil ik dat de golf rond de 140 pk snel wordt. wat zijn de beste manieren om dit te kunnen doen? Afn verstuivers?? grotere turbo enz. enz.. specs: 1.9 tdi 1z sprinter intercooler 70mm demperloos uitlaat Ps: heb de zoekfunctie al geprobeerd maar kwam er niet echt uit. |
#2
|
|||
|
|||
Afn verstuivers
chip op maat en je bent al een heel end.
__________________
Vw Golf TDI 1985 |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Je kan tot de 135pk wel veilig en goedkoop komen, meer moet je ook niet willen als het gaat om je levensduur van het blok. 1z waren de eerste tdi's en kunnen niet veel aan of je moet willen om het blok los te halen en opnieuw op te bouwen. Voor die prijs kan je beter een ASZ of een ARL kopen. Je kan tot de 135pk komen zonder je turbo en meer aan te passen, dan moet je denken aan AFN verstuivers, EGR dichten, down 70mm is wel dik hoor ivm turbodruk, mooie zou zijn 63,5mm Verder kan je nog wat chippen, dan kom je aardig ver. Succes verder, gr |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Duidelijk tekst Storm bedankt. kan je me niet meer uitleg geven over EGR ik heb hier geen enkel informatie. hmm 63.5mm zou goed zijn dus. wij dachter zelfs nog aan 80-85mm ipv afn verstuivers kan ik geen soortgelijke nemen afn verstuivers ben ik al lang opzoek naar zonder resultaat. en als ik de verstuivers van een afn neem hoef ik dan niet de brandstofpomp te nemen van een afn of kan die van 1z het dan ook wel aan? nogmaals bedankt Storm.. |
#5
|
||||
|
||||
verstuivers van een ACV motor ( 2.5 5 cylinder t4) kunnen dacht ik ook?
Kennis van mij had deze ook in zijn golf3 tdi. |
#6
|
|||
|
|||
pomp opschroeven geeft al een behoorlijke verbetering. geen idee hoeveel PK's
chip is ook een mooie optie. maar wees voorzichtig, blokje kunnen een hoop hebben, maar zijn niet direct voor het grote vermogen gebouwd |
#7
|
|||
|
|||
Hoi hoi,
AFN verstuivers zou ik even op marktplaats kijken, zo niet dan zou ik de verstuivers eruit halen en daarmee naar Dieselservice, deze monteren daar andere nozles op (van een AFN) afstellen en je hebt ze. Je kan er grotere opdoen maar heeft niet zo veel zin als je in het beginstadium zit van je tunen ( zoals eerder vermeld dan moet je ook turbo, binnenwerk, plunjer van je pomp etc aanpassen) EGR is het buisje dat van je inlaat naar de uitlaatspruitstuk loopt. deze dicht lassen of dikke plaatje met pakkingen ertussen. Je kan nogmaals goedkoop je blokje opvoeren, neem een diode en verbind die op de eerste en de tweede stekker van je luchtmassa meter, dan heb je ook wat extraatjes. kosten: AFNverstuivers marktplaats, gemiddeld 125 euro + 2 euro (diode) + 12 euro (EGR plaatjes,pakking)... reken maar. Je elektronisch gestuurde pomp kan je overigens niet opschroeven je kan hem wel mechanisch laten maken, of je plunjer aanpassen. Maar goed,hoever wil je gaan om aan 200pk te komen. Succes! |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
hmmz, oke.zat met aaz in mn hoofd |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Storm geweldig man. duidelijke informatie voor mij. dan begin ik maar met goed zoeken naar verstuivers van een afn anders dus langs dieselservice. hou jewel op de hoogte .gr |
#10
|
||||
|
||||
Je hoefd niet persè AFN verstuivers te nemen,elke set 110 pk verstuivers van de 2e generatie zijn goed.
|
#11
|
|||
|
|||
met 2e generatie bedoel de 110pk na 95 van golf 3?
na de verstuivers te hebben gemonteerd hoef ik mijn ecu toch niet opnieuw te laten chippen? heb namelijk nou een computer met chip.. |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
yup dat kan ook idd
__________________
Vw Golf TDI 1985 |
#13
|
|||
|
|||
heb net nog gekeken op mp en vond deze
http://auto-onderdelen.marktplaats....b_click=1#photo deze passen dus ook? 110 Pk ASV Verstuivers maar hoe kan ik kijken cq meten of deze wel goed zijn? |
#14
|
|||
|
|||
hallo,
ben net klaar met een carry bwjr98 met een 1Z AHU 90pk. beetje tunen door middel van de AFN verstuivers en een chippie op maat zou het voor mij dus ook al aardig goed doen zoals ik hier zie....?? deze komt straks ook in mijn MK1. |
#15
|
|||
|
|||
Nou ben ik wat bezig geweest met de golf.
huidige SPecs: 65mm demperloos uitlaat golf 5 intercooler afn verstuivers egr afgedopt nou wil ik mijn ecu laten chippen bij tunex(+/- 30pk) maar kan de zuigers enof turbo dit aan? want als je simpelweg berekent kom ik op 140pk 90pk (1z) + 20(afn) + 30pk(chip) |
#16
|
||||
|
||||
Weet niet waar je vandaan komt,maar zou persoonlijk voor JD,JB,VVT of Vag techniek gaan.
Het gaat bij een tdi niet om vermogen maar koppel. |
#17
|
|||
|
|||
ik woon zelf in almelo overijssel.
het gaat me ook om de koppel natuurlijk maar lees veel dat de zuigers en turbo van een 1z niet veel aan kunnen. daarom was mijn vraag van zal ik mijnn ecu laten chippen of niet. kan het blok met orgineel turbo het wel aan. |
#18
|
||||
|
||||
Je zuigers zijn het zwakke punt en je turbo is niet variabel.
Maar praat eens met 1 van de mensen die ik voor stelde het zijn vag specialisten,duurder maar geen praatjes makers. Laat van te voren ook je verstuivers testen en/of afstellen. |
#19
|
|||
|
|||
Je turbo gaat het niet redden en zoals mtdi aangeeft gaat het zeker om koppel, dus standaard koppelingsplaat wordt ook een probleem. Houd het gewoon op max 130pk is echt genoeg en veilig, denk je ook aan je remmen! Je rijdt met zoveel pk in een skelter (bij wijze van spreken), zo;n golf weegt rond de 800kg. Die standaard remklauwtjes en blokjes gaan het niet redden.
succes man, |
#20
|
||||
|
||||
als je toch een chip op maat neemt pak dan een vnt 17 turbo en pp764 verstuivers.
dan zit je op de 170 pk en 400 nm erg dicht etc. Je dieselpomp even brengen bij dieselservice buchelie in harderwijk. DIe kunnen hem bewerken. Of zwaardere plunjer erin zetten maar is niet nodig bij 764 verstuivers. Vraag je wel af of het slim is afhankelijk je km stand. Blokje van 3 ton zou zonde zijn. dan beter een complete afn nemen kosten ook niet de wereldprijs. zo.n blok.
__________________
VW GTI G60 zwart 1989 VW GTI EDITION BLUE 1991 VW CADDY TDI 1998 |