#1
|
|||
|
|||
wat zouden jullie doen brandstofsysteem 8v
hallo,
ik ben bezig met een blokje op te bouwen. 2.0 gefolwde g60 kop 268gr nokkenas spaghetti spr. in eerste instantie motor carbs maar wat zouden jullie als brandstof systeem kiezen kwa gebruik,vermogen,rij comfort ?
__________________
rij hard of blijf thuis |
#2
|
||||
|
||||
Heule dikke C.V. carbs scoren, maar daar is een topic over en als je dat door leest weet je al een stuk meer en bij wie je terecht kan voor het maken van de onderdelen als je dat zelf niet kunt
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
||||
|
||||
injectie...... carbs zijn zo achterhaald.setje ITB's erop en knallen maar.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#4
|
||||
|
||||
megasquirt, kms, VEN ...
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#5
|
|||
|
|||
en wat zijn de verschillen tussen
magesquirt kms ven heb verder nog niet met deze systemen gewerkt
__________________
rij hard of blijf thuis |
#6
|
|||
|
|||
Zou er webers op zetten, bevalt mij prima en rijd er dagelijks mee.
Dan heb je nog de keuze 40er of 45ers, met 45ers kan je er meer pk's uithalen. Heb zelf een 2.1 8v met 45er webers en komt op 182pk en 250nm, motor is natuurlijk wel meer aan gedaan als alleen de webers erop. Succes met je keuze. Gr Dennis |
#7
|
|||
|
|||
Zou ook zeker voor een setje vrij programmeerbaar gaan.
Verschil tussen degene die jij noemt is de prijs en gebruiksgemak. KMS is heel erg duur (1500 euro+-) KDFI of megasquirt rond de 600 euro maar kan lager als je meer zelf doet en zoekt dan heb je in principe enkelt de print nodig. Laat je hierin even goed voorlichten hier zit veel verschil en opties in. Ik heb enkele malen KDFI gebruikt en ben hieroven best wel tevreden. Het is maar net wat je zelf wilt. VEN heb ik met de latere uitvoeringen geen ervaring mee enkelt de eerste uitvoering maar dat is niet zo uitgebreid en veelvuldig in te stellen. Carburateurs zijn in mijn ogen zeker niet toeriekend om eruit te halen wat er met injectie uit te halen is.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |
#8
|
||||
|
||||
webers,hou toch op.dagelijks mee gereden,kon verdomd bijna in het tankstation gaan wonen.wat een bagger.en maar blijven stellen,eens maar noooooooit weer.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#9
|
|||
|
|||
bedankt voor alle informatie ! ik heb zelf de optie`s ook nog even na gekeken maar is digifan met 4 losse gasklephuizen niet wat ? of is dit moeilijk te progameren ?
__________________
rij hard of blijf thuis |
#10
|
|||
|
|||
en als ik het spulletje op digifan 1 wil laten lopen wat ben ik dan allemaal nodig ? en welke injectoren ?
__________________
rij hard of blijf thuis |
#11
|
||||
|
||||
Ik vindt wat betreft prestaties en verbruik CV carbs geen verkeerde keuze, maar kan me wel vinden in het advies van Gerben om een programmeerbaar systeem te nemen.
Als ik aan een auto met carbs wat wil doen heb ik minimaal een co-tester en vacuüm meters nodig.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#12
|
|||
|
|||
afstellen van carbs is geen probleem meters aanwezig met de benodigde kennis,
ik wil alleen meer te weten komen over injectie omdat dat in mijn opzicht toch beter af te stellen is. En om dat ik er meer over wil leren. vandaar dat ik waarschijnlijk voor een injectie systeem kies (digifan 1 )
__________________
rij hard of blijf thuis |
#13
|
|||
|
|||
Dat injectie beter af te stellen is spreekt voor zich.
Maar dat wil niet zeggen dat cv-carbs niet netjes af te stellen zijn. Ik denk dat het meer een kosten/baten afweging is. Injectie kost een hoop geld. Als je teminste voor itb's en vrij programmeerbaar gaat. Wanneer je een goed spruitstuk pakt met een knap setje motocarbs. Dan ga je daar ook zeker weten een hoop fun aan beleven. |
#14
|
|||
|
|||
klopt wat je zegt ik heb namelijk al een blokje gehad met cv carbs (grondplaat heb ik nog bij je gekocht)
over het injectie systeem gesproken, hierbij zat ik aan digifan te denken maar wat ben ik hierbij nodig ? en is dit systeem eventueel ook mogelijk met 4 losse gasklephuizen ? ik wil graag met een injectie systeem beginnen. Omdat dit voor mij nieuw is en hierover graag meer over wil leren i.v.m. opleiding en het tunen van blokjes wat hierna komen.
__________________
rij hard of blijf thuis |