Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-04-2012, 19:18
tuintje tuintje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 58
Default wat zouden jullie doen brandstofsysteem 8v

hallo,

ik ben bezig met een blokje op te bouwen.

2.0
gefolwde g60 kop
268gr nokkenas
spaghetti spr.
in eerste instantie motor carbs

maar wat zouden jullie als brandstof systeem kiezen
kwa gebruik,vermogen,rij comfort ?
__________________
rij hard of blijf thuis
Reply With Quote
  #2  
Old 19-04-2012, 21:30
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Heule dikke C.V. carbs scoren, maar daar is een topic over en als je dat door leest weet je al een stuk meer en bij wie je terecht kan voor het maken van de onderdelen als je dat zelf niet kunt
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #3  
Old 19-04-2012, 21:39
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

injectie...... carbs zijn zo achterhaald.setje ITB's erop en knallen maar.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #4  
Old 22-04-2012, 16:12
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 878
Default

megasquirt, kms, VEN ...
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #5  
Old 26-04-2012, 16:46
tuintje tuintje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 58
Default

en wat zijn de verschillen tussen
magesquirt
kms
ven

heb verder nog niet met deze systemen gewerkt
__________________
rij hard of blijf thuis
Reply With Quote
  #6  
Old 26-04-2012, 20:34
duudt duudt is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 131
Default

Zou er webers op zetten, bevalt mij prima en rijd er dagelijks mee.
Dan heb je nog de keuze 40er of 45ers, met 45ers kan je er meer pk's uithalen.
Heb zelf een 2.1 8v met 45er webers en komt op 182pk en 250nm, motor is natuurlijk wel meer aan gedaan als alleen de webers erop.
Succes met je keuze.
Gr Dennis
Reply With Quote
  #7  
Old 26-04-2012, 20:43
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

Zou ook zeker voor een setje vrij programmeerbaar gaan.
Verschil tussen degene die jij noemt is de prijs en gebruiksgemak.
KMS is heel erg duur (1500 euro+-) KDFI of megasquirt rond de 600 euro maar kan lager als je meer zelf doet en zoekt dan heb je in principe enkelt de print nodig. Laat je hierin even goed voorlichten hier zit veel verschil en opties in. Ik heb enkele malen KDFI gebruikt en ben hieroven best wel tevreden. Het is maar net wat je zelf wilt. VEN heb ik met de latere uitvoeringen geen ervaring mee enkelt de eerste uitvoering maar dat is niet zo uitgebreid en veelvuldig in te stellen. Carburateurs zijn in mijn ogen zeker niet toeriekend om eruit te halen wat er met injectie uit te halen is.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #8  
Old 26-04-2012, 20:51
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

webers,hou toch op.dagelijks mee gereden,kon verdomd bijna in het tankstation gaan wonen.wat een bagger.en maar blijven stellen,eens maar noooooooit weer.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #9  
Old 13-05-2012, 05:24
tuintje tuintje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 58
Default

bedankt voor alle informatie ! ik heb zelf de optie`s ook nog even na gekeken maar is digifan met 4 losse gasklephuizen niet wat ? of is dit moeilijk te progameren ?
__________________
rij hard of blijf thuis
Reply With Quote
  #10  
Old 03-06-2012, 18:01
tuintje tuintje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 58
Default

en als ik het spulletje op digifan 1 wil laten lopen wat ben ik dan allemaal nodig ? en welke injectoren ?
__________________
rij hard of blijf thuis
Reply With Quote
  #11  
Old 03-06-2012, 18:08
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Ik vindt wat betreft prestaties en verbruik CV carbs geen verkeerde keuze, maar kan me wel vinden in het advies van Gerben om een programmeerbaar systeem te nemen.
Als ik aan een auto met carbs wat wil doen heb ik minimaal een co-tester en vacuüm meters nodig.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #12  
Old 03-06-2012, 20:24
tuintje tuintje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 58
Default

afstellen van carbs is geen probleem meters aanwezig met de benodigde kennis,
ik wil alleen meer te weten komen over injectie omdat dat in mijn opzicht toch beter af te stellen is. En om dat ik er meer over wil leren.
vandaar dat ik waarschijnlijk voor een injectie systeem kies (digifan 1 )
__________________
rij hard of blijf thuis
Reply With Quote
  #13  
Old 03-06-2012, 20:48
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Dat injectie beter af te stellen is spreekt voor zich.
Maar dat wil niet zeggen dat cv-carbs niet netjes af te stellen zijn.

Ik denk dat het meer een kosten/baten afweging is.

Injectie kost een hoop geld. Als je teminste voor itb's en vrij programmeerbaar gaat.


Wanneer je een goed spruitstuk pakt met een knap setje motocarbs. Dan ga je daar ook zeker weten een hoop fun aan beleven.
Reply With Quote
  #14  
Old 03-06-2012, 21:46
tuintje tuintje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 58
Default

klopt wat je zegt ik heb namelijk al een blokje gehad met cv carbs (grondplaat heb ik nog bij je gekocht)

over het injectie systeem gesproken, hierbij zat ik aan digifan te denken
maar wat ben ik hierbij nodig ? en is dit systeem eventueel ook mogelijk met 4 losse gasklephuizen ?

ik wil graag met een injectie systeem beginnen. Omdat dit voor mij nieuw is
en hierover graag meer over wil leren i.v.m. opleiding en het tunen van blokjes wat hierna komen.
__________________
rij hard of blijf thuis
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum