#1
|
||||
|
||||
mag op slot, is total loss..niet mijn fout... =(
Hallo,
Kom net terug van de VW garage, had even me auto na laten kijken.Want hij tikte. Me drijfstanglagers zijn kapot, motor draait nog wel, Alleen hij tik als hij op temperatuur is. Is er iemand, of iemand die iemand weet, die dat voor een mooie prijs voor mij kan repareren? Iemand toevallig ook ervaringen met zulke ''grappen''? welk bedrag hebben jullie betaald ongeveer? Bvd, patrick Last edited by patje187 : 31-05-2012 at 13:52. |
#2
|
||||
|
||||
Hoe weet je zo zeker dat de drijfstanglagers kapot zijn?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#3
|
||||
|
||||
Als ik de VW monteur moet geloven, Dan is dat zo.
Zelf zat ik te denken aan me kleppen misschien? Die monteur daar dee mijn oliedop open toen de motor draaiden, Leek wel een ratelband die af ging. |
#4
|
||||
|
||||
Wel grappig dat je zelf aan aan geeft dat je meer richting kleppen denkt, daar denk ik namelijk ook aan
Geen idee hoe die mannen er zo 1 2 3 bij komen, maar de bottem-ends van die V5-en zijn redelijk oké volgens mij
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Heb je ze gewoon even laten luisteren of hebben ze daadwerkelijk een diagnose gesteld, hier zit een erg groot verschil in Knappe monteur die diagnose kan stellen door aan de oliedop te luisteren. Meestal als het de drijfstang is dan zit het geluid er altijd in en niet alleen warm. |
#6
|
||||
|
||||
Bedankt voor jullie reakties!
Als de motor koud is dan hoor je niks, loopt hij als een zonnetje. Zodra de motor op temperatuur is, dan begint hij met tikken. Wat de monteur zei, kan ik me wel wat bij indenken. ''Als de motor koud is, is de olie dikker.dus als hij warmer is, word de olie dunner. daardoor kan er meer speling ontstaan.'' Hij had hem op de brug gezet, om te luisteren bij de karterpan. Maargoed, wat 'spierings' zei, als er speling op zit, dan zit het er ook als de motor koud is. Waar ik dan zelf weer aan denk, is.... Waarom zouden de kleppen niet tikken als de motor koud is? Misschien iemand in omgeving Rotterdam die er een blik op wil werpen voor me? Patrick |
#7
|
||||
|
||||
Even tijdens draaiende motor 1voor 1 de bougiekabels eraf trekken
Dan hoor je het verschil meteen |
#8
|
||||
|
||||
dat had de monteur ook gedaan inderdaad.
Ik wist niet wat hij aan het sjouwe was...maar als ik 1 kabel eraf trek, moet hij minder tikken? of wat moet ik horen? patrick |
#9
|
||||
|
||||
Helemaal niks moet je horen....
Denk dat onze mod bedoeld dat door het niet vonken van de cilinder je de drijfstang dan ook niet meer zou horen Maar ik betwijfel sterk of het de drijfstanglagers zijn Ik zeg second opinion
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#10
|
||||
|
||||
Je hoordt het dan minder tikken, zo kun je ook
Bepalen welke cilinder het meeste "tikt" |
#11
|
||||
|
||||
oke, klinkt logisch!
Zou het toch fijn vinden als er iemand is die er even naar wil luisteren.... |
#12
|
|||
|
|||
Regio? Wil wel ff kijken. Regio Friesland.
Drijfstang lager hoor je direct, is een heel ander geluid als kleppen enz.. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
ik kom uit de buurt van r'dam.... zoek wel iemand een beetje meer in de buurt, toch bedankt!! |
#14
|
||||
|
||||
Ik wil er wel even naar luisteren voor je hoor
Omgeving Roosendaal... |
#15
|
||||
|
||||
mag op slot... is total loss gereden (niet door mij).
|
#16
|
||||
|
||||
Zonde! Niemand gewond geraakt?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#17
|
||||
|
||||
nope... gelukkig niet!
|