#1
|
|||
|
|||
Past een Crossflow cilinderkop (AFT) ook op andere motoren?
Hallo,
Ik heb in het verkooptopic een Crossflow cilinderkop van een 1.6 74kw AFT-motor te koop staan. Nu kreeg ik de vraag of deze cilinderkop ook op andere motoren past (1.8 dx-motor)? Welke 'geleerde' weet of dit past? Bij voorbaat dank!! Asjemenoudje
__________________
Present: - 1985 Volkswagen Scirocco GTX 1.8 8V DX aka 'Zorro' - 2007 Volkswagen Polo TDI Trendline 1.9 8V BMT aka 'Smurf' Past: - 1996 Volkswagen Golf III 1.6 8V AFT(later 1.8 8v ABS) (autocross) aka 'Kaetel 1' |
#2
|
||||
|
||||
ik weet dat een aba x-flow kop een aanpassing aan het olieretourkanaal nodig heeft voor ie op een dx/pg whatever past.of een aft kop dat ook heeft weet ik niet?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
|||
|
|||
ik wilde toen een x-flow op een 2E onderblok zetten, en dat paste zonder aanpassingen.
|
#4
|
|||
|
|||
ik heb een xflow (2.0 of 1.6 weet ik niet meer) op een pg onderblok
moest gewoon een ABA koppakking gebruiken
__________________
http://www.corrado-database.nl/inde..._corrado&id=855 |
#5
|
||||
|
||||
Ik heb de ABA op een DX maar ik heb niks aan gepast.
Olie kanalen liepen gelijk aan de DX kop ik heb wel inderdaad een ABA koppakking genomen. |
#6
|
||||
|
||||
Ik ben toevallig met zon ombouw bezig,maar het olieretour kanaal komt absoluut niet overeen.met een aba koppakking zou je het misschien wel zo in elkaar kunnen zetten,maar je mist het gedeelte op het blok waar de pakking op moet dragen dus het lekt geheid.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#7
|
||||
|
||||
Trouwens,de boring verschilt ook dus je verbrandingskamer word nooit optimaal afgesloten.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#8
|
|||
|
|||
Ok, bedankt voor de info en het advies!!
__________________
Present: - 1985 Volkswagen Scirocco GTX 1.8 8V DX aka 'Zorro' - 2007 Volkswagen Polo TDI Trendline 1.9 8V BMT aka 'Smurf' Past: - 1996 Volkswagen Golf III 1.6 8V AFT(later 1.8 8v ABS) (autocross) aka 'Kaetel 1' |
#9
|
||||
|
||||
aba koppakking;
1.8 dx/pg/etc koppakking; i rest my case.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#10
|
||||
|
||||
I notice a disturbance in the force
Gaat em nie worden idd
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#11
|
||||
|
||||
Dat van het olie kanaal heb ik dan geheel gemist
Ik ga morgen gelijk de kop van het DX onderblok af halen. De ABA onderblok staat ook nog in de schuur ,zou wel heel zuur zijn. De motorfiets carbs en spruitstuk komen bijna binnen en dan kan het dus nog steeds niet ingebouwd worden Wat houd die evt aanpassing aan de olieretourkanaal in ??? |
#12
|
||||
|
||||
het plaatje is niet heel duidelijk,maar dit is het idee.
hoe ga je te werk;gat dicht laten lassen [het rood gemarkeerde gebied],dx koppakking eropleggen,aftekenen met een stift oid en netjes wegfrezen,daarna kop laten vlakken.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#13
|
|||
|
|||
klopt idd van het oliekanaal ik heb ook een aba kop aangepast op een g60
dat wordt lassen!!! |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Heb ook een aft kop liggen. Zou het kwaad kunnen om het kanaal helemaal dicht te laten? Het andere grote kanaal is er altijd nog toch? Anders zou je het met een soort epoxy hars kunnen doen. |
#15
|
||||
|
||||
dit is de terugvoer van de hydrostoters,die kan absoluut niet dicht.die andere is voor de nokkenassmering en algemeen wat door de kop zweeft aan olie.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#16
|
||||
|
||||
Ik weet nog dat ik 2 uur geleden prettig weekend riep maar dat is er wel al een beetje af nu
Kop was al helemaal klaar gevlakt klepsteel seals vervangen de hele mik mak en nu dit. Dom dom maar goed beter nu dan als de heleboel er al in ligt bedankt mannen voor de uitleg Is er toevallig ook een onderblok wat 1 op 1 past op de ABA na Het moet uit eindelijk allemaal in een golf 1 komen. Maar als ik het toch weer moet gaan aan passen en er bestaat een onderblok ,waar mischien nog iets meer uit te halen valt wat wel het 1 op 1 in past zou mooi zijn. |
#17
|
||||
|
||||
waarom gebruik je de aba niet?
past gewoon in een golf 1,geeft veel mooier vermogen af dan een dx,plus je kan de kop er zo opschroeven?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#18
|
||||
|
||||
Wist ik dat maar 3 maanden geleden ik heb zo beetje alle aanbouw delen van de ABA verkocht.
Ik had een compleet blok gekocht dit was bij toeval goedkoper dan een losse ABA kop op dat moment. En de DX is compleet nu met bak en aanbouw delen said but true. |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
aiii,pijnlijk.maar het meeste van de dx past er gewoon op hoor.wij houden een aba blok over,stuur me anders een pm,dan vraag ik men maat morgen even wat ie met het restant van plan is.misschien ben je dan geholpen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#20
|
||||
|
||||
Geweldig forum dit
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|