![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Heren,
Graag jullie help, ik heb sinds 1 maand een MK1 Cabrio met een 1.8 JH motor. Auto is uit 1987 en een geëimporteerde Duitser. Start je de auto niks ad hand lkkr rijden, wordt hij heel warm en kom je bij een stoplicht schakel je terug slaat hij af. Opnieuw starten en toeren houden dan vervolgens. Start je de auto b.v. 's morgens laat je hem lopen kan hij gaan halen. Start je de auto b.v. 's morgens en stop je na 5 min met rijden. Start hem opnieuw slaat hij gelijk af, weer met het voetje toeren houden. Wat ik nu in 1 maand vervangen heb aan het blok, - Kleppendekselpakking - Vsnaar - Bougies - Olie - Oliefilter, carterpanpakking - Rotor incl verdeelkap - Luchtfilter - Radiateur incl koelvloeistof Wat er klaarligt, de originele brandstoffilter voor op de spinnenkop. De brandstoffilter voor onder de auto ben ik bij de dealer nog naar opzoek. Ik heb namelijk de verkeerde gekregen. Als ik beide heb wil ze tegelijk vervangen. De gene onder de auto druppelt iets. Ligt het probleem aan een afstelling kwa stationer? Is het een sensor? Ik heb de luchtweger naast de spinnekop schoongemaakt die was aardig vies en vet. (Net als de luchtfilter). Hoor het graag wordt hier helemaal gestoord van! Mario |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ik zou beginnen met die filters, als er benzine uit kan, kan er ook lucht in lijkt me.. Daar wordt je motormanagement een beetje gek van lijkt me
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() onder je auto zit geen filter maar een drukaccumulator welke je brandstofsysteem oop druk houdt lekt die is dat natuurlijk niet goed
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Oké, hier heb ik wat aan. De Volkswagen dealer wist niet wat het was, hij lekt druppelsgewijs. Ik zal hem dus moeten vervangen. Afgelopen weekend weer gereden, drama als hij warm wordt. Afslaan en halen niet normaal. Woensdag vrijgenomen dus dan flink aan de slag. Ik post foto's en een verslag hier, als iemand mij kan helpen HEEL ERG GRAAG !!! Mario |
#5
|
||||
|
||||
![]() Las in de search dat het afslaan bij terugschakelen wellicht een slang kan zijn van je rembekrachtiger die poreus is geworden. Dan loopt hij beter als je motor koud is dan wanneer hij warm is.
__________________
- Golf mk1 '81 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Heren,
Ik heb op het net ''denk ik mijn probleem gevonden'' ************************************************** ******* de ECU zou ik zeggen , heb toen ook alles vervangen om het uit te sluiten zelf een nieuwe distributieriem en op nieuw op tijd laten zetten. bij mij leek het net of het blok op 3 pitten liep als ie warm was of als ik de cabrio starten en had daar voor gelopen. ECU om gewisseld samen met "cabrioG60freak" en toen liep ie als een trein en loopt nu nog steeds netjes. toen de oude ECU eens open gemaakt bleek er een draadbreuk te zijn op de printplaat deze weer netjes laten solderen en verkocht. het relais zit recht boven op je z-kast als ik me niet vergis. BDP sensor(krukas-sensor) zit voop je blok naast het oliefilter huis. gr. Dré ************************************************** ******* De ECU (digifant) opengeschroefd en daar kwam water uit! Niet de bedoeling volgens mij!!! Wie heeft er nog één liggen? KEN 037 906 022 EN mag ook Bosch 037 906 022 N en een relais nr.31 (zwart hoog) ************************************************** ******* De winnaar is............crazydriver! Nadat ik de ECU watervrij heb gemaakt en een diode!? opnieuw gesoldeerd had loopt hij weer als een nieuwe! Las ook op dit forum dat je een BOSCH 037 906 022 N PB digifant kan gebruiken zodat je de lambda in de prullenbak kan gooien, dit verhaal staat mij wel aan! Mocht iemand deze over hebben........... Bedankt voor de hulp allemaal!!! Groet, Viktor ************************************************** ******* Waar zit mijn ECU? Ik zit nu op mijn werk maar zal als ik thuis ben gelijk aan de slag gaan. Ik wordt KRANKZINNIG VAN DIE AUTO! Als hij warm is slaat hij gewoon uit, stationertoerental ho maar. Hoor het graag, greetz Mario |
#7
|
|||
|
|||
![]() temperatuursensor al eens gecontroleerd/vervangen?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() JH motor heeft geen ECU. Injectie van een JH is geheel mechanisch.
Temperatuur problemen duiden meestal op een temperatuur sensor of hall-sensor.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#9
|
|||
|
|||
![]() Casss, nee.... Hoe kan ik kan hem controleren? Als hij niet al te duur is vervang ik hem gewoon. Jeff.. Meen je niet, godver dacht nou heb ik hem.. lkkr zeg. Maar ook jij zegt tempratuursensor en anders hall-sensor....?
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Je ff,
Waar dient de k tronic unit onder het dashboard precies voor? Regelt toch ook iets voor je injectie. Arno
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |