Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #241  
Old 24-01-2025, 18:59
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,596
Default

mooie upgrade! ik lees er denk ik ergens overheen

wat heb je voor schijven en klauwen gepakt?
een rem upgrade moet hier bij de mk1 ook nog eens gaan gebeuren
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #242  
Old 24-01-2025, 20:13
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,102
Default

Quote:
Originally Posted by vdWal.
mooie upgrade! ik lees er denk ik ergens overheen

wat heb je voor schijven en klauwen gepakt?
een rem upgrade moet hier bij de mk1 ook nog eens gaan gebeuren


Ik heb de rembekrachtiger en fusee's van een late mk1 cabrio.
Deze hebben ook 100mm homokineten, ivm de bak die bij de 2.0 hoort.

De schijven zijn 239x20mm, ik heb de zimmermann schijven genomen.
Deze bevielen mij heel goed onder mijn cabrio.
De klauwen zijn VW-II klauwen met 1 cilinder die standaard op deze fusee's zitten.

Ik ga achter eerst rijden met de trommels, als dat niet bevalt kijk ik naar schijven. Maar eerlijk gezegd lijkt me dat niet nodig, zoveel vermogen, gewicht en snelheid is het nou ook weer niet
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
  #243  
Old 24-01-2025, 21:15
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,596
Default

klinkt een beetje als de zelfde plannen als ik ook in m'n hoofd heb als toekomstige upgrade.

ik ga van een 1.6 automaatje naar de 1.8 met weber erop
en toch wel wat kleine aanpassingen nog motorisch ook.

de trommels achter leken mij ook prima, dat zou meer voor het oog zijn dan mocht ik dit overwegen
en voor zou ik indd ook graag met een geventileerde schijf gaan rijden
ook iets van deze maten of misschien 256 dacht ik nog

thanks voor de info
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #244  
Old 25-01-2025, 14:58
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,102
Default

Quote:
Originally Posted by vdWal.
klinkt een beetje als de zelfde plannen als ik ook in m'n hoofd heb als toekomstige upgrade.

ik ga van een 1.6 automaatje naar de 1.8 met weber erop
en toch wel wat kleine aanpassingen nog motorisch ook.

de trommels achter leken mij ook prima, dat zou meer voor het oog zijn dan mocht ik dit overwegen
en voor zou ik indd ook graag met een geventileerde schijf gaan rijden
ook iets van deze maten of misschien 256 dacht ik nog

thanks voor de info


Ik weet zo niet of je een 256 systeem zonder adapter op een mk1 fusee kwijt kan, maar dat is ook een mooie optie.

Vandaag nog even verder geprutst. Ik dacht, ff systeem vullen, ontluchten en een stukkie rijden. Auto dacht daar anders over....
Eerst een klein lekje bij het flexibele deel bij de achteras. Gelukkig kon deze nog iets strakker vast waardoor het lek verholpen was. Je kan er alleen niet lekker bij

Maargoed, toen verder met ontluchten. Het nippeltje RA 5x open en dicht en toen dacht het schroefdraad in de remcilinder doe het lekker zelf....zowel de nippel als ik zelf doorgedraaid dus.

Net twee nieuwe cilinders besteld bij winparts, now we wait......
Kost gelukkig niks, maar schiet ook niet op zo.
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
  #245  
Old 26-01-2025, 09:31
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 1,079
Default

Ja zo blijf je wel een beetje aan de gang. Maar je remmen moeten wel goed zijn uiteraard!
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #246  
Old 26-01-2025, 12:52
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 957
Default

Hoort er een beetje bij helaas. En zolang het niet de normale auto is waar je morgen mee naar het werk moet, valt het meestal ook wel mee.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #247  
Old 26-01-2025, 17:09
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,102
Default

Quote:
Originally Posted by Scully
Hoort er een beetje bij helaas. En zolang het niet de normale auto is waar je morgen mee naar het werk moet, valt het meestal ook wel mee.


Precies, ik ben al 15 jaar met dit project bezig dus die paar dagen komt het niet op aan

Vandaag nog even aan het prutsen geweest met de ruitenwissers.
Met een golf 1 met golf 3 kabelboom/techniek en een passat B5/Audi A4 ruitenwissermotor is het nog even wat uitzoekwerk.

Maar hij doet het op alle standen en de sproeier doet het ook keurig.

Weer wat van het (APK) lijstje afgestreept

Nu nog ff een beugeltje maken voor de remlichtschakelaar.


Hobby mag geld kosten maar € 22,50 excl. Verzenden voor een stukkie staal gaat me dan weer te ver
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
  #248  
Old 26-01-2025, 17:59
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,596
Default

dat is wel aardig aan de prijs inderdaad!

jammer van de kleine tegenslag maar dat komt vast weer goed
goed idee van het beugeltje. samen met de remupgrade en hoofdremcilinder
wilde ik ook van de remlichtschakelaar af op de remcilinder

al weer vol van extra ideeën
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #249  
Old 26-01-2025, 20:18
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 1,079
Default

Wat is er mis met de remdruk schakelaar op de cilinder? Op zich werkt dat prima toch (zit op m'n DAF ook).

Zo'n beugeltje heb je natuurlijk binnen een paar minuten zelf gemaakt inderdaad...
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #250  
Old 26-01-2025, 21:38
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,102
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Wat is er mis met de remdruk schakelaar op de cilinder? Op zich werkt dat prima toch (zit op m'n DAF ook).

Op zich niets, maar op mijn cilinder heb ik daarvoor geen aansluiting gezien. En ik heb de kabelboom en de schakelaar al uit de donorauto, vandaar de keuze.

Quote:
Originally Posted by daNpy
Zo'n beugeltje heb je natuurlijk binnen een paar minuten zelf gemaakt inderdaad...

Ja, stalen hoekje van de praxis ben je al halverwege lijkt mij.
En het stoort mij aan de MK1 garage beugel dat de schakelaar er dan scheef in zit

Inmiddels zit ik met een scheef oog ook alvast naar een nieuwe exterieur kleur te kijken. De auto is groen op kenteken (origineel Inari Silber, niet zo mijn kleur), maar ik vind Lofoten of Manila groen wel mooi. Maar stiekum ben ik ook gek op miami blauw of florida blauw. Op kenteken aanpassen is niet zo spannend, en gratis. Keuzes, keuzes...
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
  #251  
Old 27-01-2025, 07:50
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 1,079
Default

Ik heb laatst opgevraagd wat het overspuiten van mijn daf kost (ook geen grote auto) en dat is 2* zo duur als een paar jaar geleden, toen het al absurd was....

Ik zou hem ff zo laten, tenzij je de loterij gewonnen hebt.

En dat was voor alleen spuiten, zonder voorwerk.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #252  
Old 27-01-2025, 11:14
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,102
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Ik heb laatst opgevraagd wat het overspuiten van mijn daf kost (ook geen grote auto) en dat is 2* zo duur als een paar jaar geleden, toen het al absurd was....

Ik zou hem ff zo laten, tenzij je de loterij gewonnen hebt.

En dat was voor alleen spuiten, zonder voorwerk.


Ga hem ook zeker niet laten spuiten, is inderdaad niet te betalen.
Of ik spuit hem zelf of ik rol hem weer.

Over het beugeltje van de remlichtschakelaar:




Ik zie opties, kijken of dat ook zo is (€ 1,69 bij de praxis)
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
  #253  
Old 27-01-2025, 12:32
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,102
Default

Kon de verleiding niet weerstaan om even de schuur in te duiken.
(voordeel van thuiswerkende ZZP'er )

Beugel aangepast, afgeslepen, gat opgeboord met de stappenboor.
Gleufjes gezaagd met de decoupeerzaag, past mooi.




Toen ook maar even zwart gemaakt. (foto is niet zo best)




Waarschijnlijk moet de lange zijde nog ingekort worden maar dat bepaal ik even in de auto.

Ook kwam ik er net achter dat er een korte en een lange variant van de schakelaar is. Nu is de korte mooier want dan kan hij verder richting het pedaal geplaatst worden. En ik had natuurlijk de lange variant.....
Dus die ook even ingekort en het dopje er weer op gelijmd.




Binnenkort maar eens ff kijken hoe dat in de auto gaat.
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
  #254  
Old 27-01-2025, 14:24
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,368
Default

Nice
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #255  
Old 28-01-2025, 13:34
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,102
Default

Vanmorgen even gekeken of de beugel past.
Na een kleine aanpassing (achterzijde stukje ombuigen) past hij mooi:




Nu kwam ik er achter dat hij dan maar 1 bevestigingspunt heeft, aan de achterzijde.
Dat lijkt me niet wenselijk, als hij iets draait glipt hij eraf en branden de remlichten de hele tijd.

Dus ik heb een m6 koppelmoer gepakt, daar komt de stelschroef/aanslag van het rempedaal doorheen. Daar heb ik onderin een gaatje geboord en m5 getapt.




In theorie kan ik hem nou zowel achter als vooraan vastzetten.
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
  #256  
Old 28-01-2025, 15:38
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,102
Default

Net bij Boelm.nl (kende ik niet, maar heeft veel voorraad en is niet duur) nog even een bestelling gedaan:
- Nieuwe tellerkabel.
- Rubber voor tellerkabel.
- Tandwielen voor einde tellerkabel in versnellingsbak.
- Wat rubbers en klein spul.

Kan ik in ieder geval de volgende keer weer verder.
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
  #257  
Old 29-01-2025, 13:59
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,102
Default

En we kunnen weer door: (als ik tijd heb )




Compliment voor Boelm.nl. Gisteren om 15:30 besteld, net al binnen
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered
Reply With Quote
  #258  
Old 02-02-2025, 16:30
Mice's Avatar
Mice Mice is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,102
Default

Dit weekend nog even tijd kunnen besteden aan de golf.

Remmen klaargemaakt, nieuwe cilinders achter gemonteerd.
Alles ontlucht, voor zover dat ging met een vacuümpompje.

Remlichtschakelaar gemonteerd, past mooi zo:


Het ziet er wat shady uit maar alles wordt nog ff netjes zwart gemaakt.



Schakelaar zit goed vast en functioneert prima, ook is er nog wat stelmogelijkheid.

Ook de tellerkabel erin gemaakt, deze is aan de korte kant maar als je eerst de klokzijde en dan de bakzijde erin maakt past het prima.

Toen zat er nog maar één ding op, stukje rijden:


Dat (hele) irritante gezoem/gejoel wat je op het filmpje hoort is de (2e nieuwe ) brandstofpomp (venom van werk 34). Ding maakt een lawaai, niet normaal.
Zou dat aan de pomp zelf liggen of aan de bevestiging?

Mooi opgeschoten zo weer

Nu even ergens kijken of ik op een brug kan, de uitlaat zit er niet helemaal lekker onder, onder andere klem onder de achteras. Maar dat is geen lekker klusje zonder brug.
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor
Daily: Passat variant GTE - JD Engineered

Last edited by Mice : 02-02-2025 at 16:33.
Reply With Quote
  #259  
Old 02-02-2025, 17:04
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 1,079
Default

Zou de remmen voor de zekerheid nog even ontluchten via het pedaal
Verder mooi dat ie weer loopt!
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum