Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 20-12-2024, 21:28
Trollepoten's Avatar
Trollepoten Trollepoten is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2017
Posts: 208
Default

Heb een andere complete injectie met gasklep erop gezet en is nogsteeds hetzelfde. De nieuwe voetpakking van vaico begint al op te zwellen. Denk dat dat de boosdoener is…

De ventilator slaat nogsteeds pas aan bij 99 graden en uit bij 97. Klopt toch ook niet volgens mij. Is nogtans allemaal nieuw… het zit me ook niet mee met deze motor
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily)
- Golf MK3 VR6 1992
- Golf MK3 VR6 1992
- Corrado VR6 1991
- Golf MK4 R32
Reply With Quote
  #22  
Old 21-12-2024, 11:57
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,344
Default

Voetpakking monteerde ik vroeger altijd van Febi, nooit geen problemen mee gehad. Weet niet of ze er nog zijn natuurlijk. Wat betreft die sensor, zoals ik eerder al meldde moet het van origine een 2 standen schakelaar zijn. Je zegt dat er een nieuwe in zit maar is dit wel de juiste? Dat de stekker past zegt natuurlijk niks. draad in de radiateur is ook vaan hetzelfde (M22). Heb je nog een doosje waar een nr op staat? Dan weet je hoe dat deze schakelt, met het aantal graden. Kun je meteen dingen uitsluiten.
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #23  
Old 22-12-2024, 13:00
Trollepoten's Avatar
Trollepoten Trollepoten is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2017
Posts: 208
Default

De voetpakking is kapot omdat deze veel te veel benzine inspuit. 0.5 lambda waarde stationair. Heb nu een originele voetpakking gestoken en lijkt zijn vol vermogen te hebben. Waarschijnlijk was de replica kapot gegaan doordat de onsteking niet goed was en te veel
Benzine inspoot.

De motor ligt in een golf 2. Heb alles van een golf 2 1800 genomen voor de koeling. 2 standen ventilator met een 2 standen schakelaar. Radiator is wel niet nieuw. Misschien zit daar iets niet pluis in?

De sensor in het blok is een hella. De thermostaat is van meyle. Moet open gaan op 87graden. De schakelaar in de radiator is ook van meyle. Zou moeten werken op stand 1 84-95 Stand 2 91-102. 100 959 0003
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily)
- Golf MK3 VR6 1992
- Golf MK3 VR6 1992
- Corrado VR6 1991
- Golf MK4 R32
Reply With Quote
  #24  
Old 23-12-2024, 10:35
Trollepoten's Avatar
Trollepoten Trollepoten is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2017
Posts: 208
Default

Is Meyle echt zo’n klotemerk? Op de snelweg had ik nu 80 graden kvs temperatuur. Die sensor van hella zou toch zeker goed moeten zijn
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily)
- Golf MK3 VR6 1992
- Golf MK3 VR6 1992
- Corrado VR6 1991
- Golf MK4 R32
Reply With Quote
  #25  
Old 23-12-2024, 10:55
Trollepoten's Avatar
Trollepoten Trollepoten is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2017
Posts: 208
Default

Maar als die hella sensor 97 graden leest op mijn vagcom. Staat hij op 90 graden op mijn dash..
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily)
- Golf MK3 VR6 1992
- Golf MK3 VR6 1992
- Corrado VR6 1991
- Golf MK4 R32
Reply With Quote
  #26  
Old 23-12-2024, 11:12
Trollepoten's Avatar
Trollepoten Trollepoten is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2017
Posts: 208
Default

Wat mag eigenlijk de minimale en maximale waarde zijn van de lambdasonde 1 is perfect en wat mag hij erboven gaan en eronder? Soms draait hij op 1.4 en soms 0.7. Misschien ook te maken met het koelsysteem?
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily)
- Golf MK3 VR6 1992
- Golf MK3 VR6 1992
- Corrado VR6 1991
- Golf MK4 R32
Reply With Quote
  #27  
Old 23-12-2024, 12:46
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,344
Default

Quote:
Originally Posted by Trollepoten
Is Meyle echt zo’n klotemerk? Op de snelweg had ik nu 80 graden kvs temperatuur. Die sensor van hella zou toch zeker goed moeten zijn


Nee hoor Meyle is helemaal niet slecht. Maar die lage temperatuur zou kunnen duiden op een defecte thermostaat. Ook nieuwe artikelen kunnen ooit kapot zijn in de doos. Weleens eerder meegemaakt helaas.
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #28  
Old 23-12-2024, 12:49
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,344
Default

Heb je de waterpomp ook gecontroleerd? Niet dat dadelijk de flow een veroorzaker zou kunnen zijn.
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #29  
Old 23-12-2024, 18:08
Trollepoten's Avatar
Trollepoten Trollepoten is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2017
Posts: 208
Default

Quote:
Originally Posted by The Skinnmeister
Heb je de waterpomp ook gecontroleerd? Niet dat dadelijk de flow een veroorzaker zou kunnen zijn.

Yup, zit ook een nieuwe op van gates toen ik alle riemen gedaan heb

Hij mist ook nog wat koppel onder de 3k toeren
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily)
- Golf MK3 VR6 1992
- Golf MK3 VR6 1992
- Corrado VR6 1991
- Golf MK4 R32

Last edited by Trollepoten : 23-12-2024 at 18:29.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum