#21
|
||||
|
||||
Heb een andere complete injectie met gasklep erop gezet en is nogsteeds hetzelfde. De nieuwe voetpakking van vaico begint al op te zwellen. Denk dat dat de boosdoener is…
De ventilator slaat nogsteeds pas aan bij 99 graden en uit bij 97. Klopt toch ook niet volgens mij. Is nogtans allemaal nieuw… het zit me ook niet mee met deze motor
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 |
#22
|
||||
|
||||
Voetpakking monteerde ik vroeger altijd van Febi, nooit geen problemen mee gehad. Weet niet of ze er nog zijn natuurlijk. Wat betreft die sensor, zoals ik eerder al meldde moet het van origine een 2 standen schakelaar zijn. Je zegt dat er een nieuwe in zit maar is dit wel de juiste? Dat de stekker past zegt natuurlijk niks. draad in de radiateur is ook vaan hetzelfde (M22). Heb je nog een doosje waar een nr op staat? Dan weet je hoe dat deze schakelt, met het aantal graden. Kun je meteen dingen uitsluiten.
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#23
|
||||
|
||||
De voetpakking is kapot omdat deze veel te veel benzine inspuit. 0.5 lambda waarde stationair. Heb nu een originele voetpakking gestoken en lijkt zijn vol vermogen te hebben. Waarschijnlijk was de replica kapot gegaan doordat de onsteking niet goed was en te veel
Benzine inspoot. De motor ligt in een golf 2. Heb alles van een golf 2 1800 genomen voor de koeling. 2 standen ventilator met een 2 standen schakelaar. Radiator is wel niet nieuw. Misschien zit daar iets niet pluis in? De sensor in het blok is een hella. De thermostaat is van meyle. Moet open gaan op 87graden. De schakelaar in de radiator is ook van meyle. Zou moeten werken op stand 1 84-95 Stand 2 91-102. 100 959 0003
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 |
#24
|
||||
|
||||
Is Meyle echt zo’n klotemerk? Op de snelweg had ik nu 80 graden kvs temperatuur. Die sensor van hella zou toch zeker goed moeten zijn
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 |
#25
|
||||
|
||||
Maar als die hella sensor 97 graden leest op mijn vagcom. Staat hij op 90 graden op mijn dash..
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 |
#26
|
||||
|
||||
Wat mag eigenlijk de minimale en maximale waarde zijn van de lambdasonde 1 is perfect en wat mag hij erboven gaan en eronder? Soms draait hij op 1.4 en soms 0.7. Misschien ook te maken met het koelsysteem?
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 |
#27
|
||||
|
||||
Quote:
Nee hoor Meyle is helemaal niet slecht. Maar die lage temperatuur zou kunnen duiden op een defecte thermostaat. Ook nieuwe artikelen kunnen ooit kapot zijn in de doos. Weleens eerder meegemaakt helaas.
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#28
|
||||
|
||||
Heb je de waterpomp ook gecontroleerd? Niet dat dadelijk de flow een veroorzaker zou kunnen zijn.
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#29
|
||||
|
||||
Quote:
Yup, zit ook een nieuwe op van gates toen ik alle riemen gedaan heb Hij mist ook nog wat koppel onder de 3k toeren
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 Last edited by Trollepoten : 23-12-2024 at 18:29. |