Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-10-2021, 17:22
86C's Avatar
86C 86C is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 606
Send a message via ICQ to 86C
Default Remklauwen reviseren

Hallo allemaal. De remklauw rechtsachter op mijn Corrado lekt remvloeistof. Tijd voor een revisie denk ik. Maar, moet je remklauwen altijd per 2 reviseren (links+rechts), of kan je dat per kant doen?
Reply With Quote
  #2  
Old 11-10-2021, 18:32
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,205
Default

Je kan ze per zijde doen, maar dan bestaat er de kans dat enig verschil in de rembalans kan komen. Zal niet veel zijn maar toch.

Daarbij komt dat als je rechter klauw nu lekt, het niet ondenkbaar is dat de linker ook binnen aanzienlijke tijd een revisie nodig heeft. Ook is het altijd ‘sneller’ om beiden te doen. Zo hoef je maar 1 keer de auto op te krikken, 1 keer uitvogelen hoe dat kût handremmechanisme los moet, heb je een tweede klauw ter referentie liggen mocht er iets uit elkaar springen tijdens het demonteren en hoef je de remmen maar 1 keer te ontluchten na de tijd
Reply With Quote
  #3  
Old 11-10-2021, 19:14
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,856
Default

Wat Robert zegt...
Kan per stuk, ik zou altijd per 2 doen
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 12-10-2021, 09:07
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,203
Default

Dit soort zaken / 2.
Links zal snel volgen
Reply With Quote
  #5  
Old 12-10-2021, 11:27
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Wat naar mijn mening ook interessant is:

zo iets

Als je zelf aan een revisie begint, weet je nooit 100% zeker wat je aantreft. Als je een gereviseerde (of soms zelfs nieuwe) klauw koopt, heb je geen onverwachte problemen.

Als je helemaal geen zin hebt in poetsen en roest, pak je zo iets er bij:

linkje

Zo fijn tegenwoordig, dat dit niet meer een rib uit je lijf kost zo als vroeger...

PS. Ik heb maar heel snel naar "Corrado remdelen" gezocht. Ik heb geen ervaring met Corrado's en geen idee of er verschillende achterremmen op hebben gezeten, dus kijk alsjeblieft na wat je nodig hebt en zoek het goede uit
__________________
Met vriendelijke roet,

Evgeniy

Last edited by SciroccomTDI : 12-10-2021 at 11:31.
Reply With Quote
  #6  
Old 12-10-2021, 11:50
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 1,055
Default

Ik heb voor onze Arosa vorig jaar de remklauwen achter vernieuwd en dit jaar zijn ze voor aan de beurt. Ik vervang ze gewoon, want voor 55 E/stuk ga ik niet zitten kloten.

Hoewel ik wel graag remmen reviseren zou willen leren
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #7  
Old 12-10-2021, 18:17
86C's Avatar
86C 86C is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 606
Send a message via ICQ to 86C
Default

Dank voor de info iedereen. De remklauwen van mij zien er niet eens echt oud uit, maar eentje lekt. Ik ga ze beide toch maar eens proberen te reviseren. Zo moeilijk kan het allemaal niet zijn toch?
Het verwijderen van het handremmechanisme en het lossen van de vastzittende remslang op de klauwen lijkt nog wel het lastigste.
Reply With Quote
  #8  
Old 12-10-2021, 18:50
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,205
Default

Is verder alles behalve spannend. Absoluut niet moeilijk maar soms gewoon een priegelwerkje waar je goed de tijd voor moet nemen!
Reply With Quote
  #9  
Old 13-10-2021, 21:09
volkswein-rider's Avatar
volkswein-rider volkswein-rider is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 403
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Is verder alles behalve spannend. Absoluut niet moeilijk maar soms gewoon een priegelwerkje waar je goed de tijd voor moet nemen!


Absoluut.
En inderdaad goed de tijd nemen. Ook met schoonmaken.
__________________
Golf MK 1 1800 GTI 1982
Golf MK IV 2.0 2000
Kever 1300s 1973: sold
Opel Manta A 1973
Chevy Bel Air coupé V8 1958
Reply With Quote
  #10  
Old 06-11-2021, 12:37
86C's Avatar
86C 86C is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 606
Send a message via ICQ to 86C
Default

Ik vind dit een lastigere klus dan verwacht!

Uitbouwen remklauw is gelukt, demonteren en vervangen o-ringen ook.
Maar bij het weer samenbouwen van de remklauw loop ik op het volgende probleem.
In de behuizing waar de zuiger in komt zit een veer. Deze veer wordt op zijn plek gehouden door een borging. Om de borging weer op de goede plek te kunnen plaatsen, lijkt het alsof je de veer enigszins moet opspannen. Dit is nogal een priegelwerkje en ik krijg het niet voor mekaar.
Iemand nog tips?
Reply With Quote
  #11  
Old 07-11-2021, 16:03
Bartaggio's Avatar
Bartaggio Bartaggio is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 123
Default

Ik pak altijd een lijmklem om het mechanisme op z'n plek te houden en de veer te spannen. Het is inderdaad wel een priegelwerk
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum