#1
|
|||
|
|||
Welke versnellingsbak bij AAZ
Ik ben bezig mijn bus om te bouwen van 1.6d naar 1.9td(AAZ). Nu is mijn vraag welke versnellingsbak hierbij het beste is. Heb begrepen dat sommigen de versnellingbak van een benzine variant erin hebben gezet. Graag hoor ik wat jullie suggesties zijn.
Jean-Paul |
#2
|
||||
|
||||
Ik ga er vanuit dat het om een T3 gaat, kan bijna niet anders met een 1.6d.
De langste 4-bakken komen uit de luchtgekoelde 2.0 liter bussen, codes zijn DT en DK dacht ik uit mijn hoofd.
__________________
'10 Skoda Yeti '95 Golf GT |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb nu een ABN bak aangeboden gekregen. komt ook van een benzine af. Maar hij wordt dan voor mij gereviseerd en afgemonteerd met diesel koppelingshuis. Dat is een goede optie toch? |
#4
|
||||
|
||||
Zijn de verhoudingen in een benzine bak niet anders dan bij een diesel omdat je ook met andere toerentallen en groter toerentalbereik zit bij een benzine motor?
|
#5
|
|||
|
|||
Quote:
De verhoudingen zijn hetzelfde als bij een 3H bak |
#6
|
||||
|
||||
Mijn bus uitgevoerd met de AAP bak, deze komt van de 2.1 wbx af.
Gezien ik nu met een 1.9tdi rij heb ik hier geen probleem mee. (genoeg vermogen) De AAP bak is tevens de zwaarste bak betreft overbrengingsverhouding wat er is geleverd dacht ik. nog een linkje met alle verhoudingen etc. klik |
#7
|
|||
|
|||
Wij hebben jaren lang gereden met een lange benzine bak achter een 1.9d en dat ging ook prima, dus met een td zal dat zeer zeker gaan.
Let op met de ombouw naar td dat het ei boven op de brandstofpomp niet gaat passen onder de normale motorkap.
__________________
Golf 2 GL 1.6 carb Rood metallic Golf 2 Syncro 1.8 GU Atlas grijs (terug origineel) Passat C3 2.0 TFSI Vag Chip Blauw grafiet Daily Golf 2 CL 1.6 60pk TD Tornado rood Scrapped Golf 2 Madison 1.6D Tornado rood Crashed |