#21
|
||||
|
||||
Bijna 10 maanden nu en 22.750km...
Uitlaat is nu lek, kompleet afgescheurd op de rand van het laatste stukje flexibel, in de voorpijp, net voor de kat. Niet meer te lassen, dus nu op zoek naar een alternatief... iemand een idee of er ook kat-vervanger-voorpijpen leverbaar zijn ?
__________________
Alain Quote:
|
#22
|
|||
|
|||
Weet niet of je hem nog steeds wil verlagen maar kan nog aan een schroefsetje komen voor een A2 heb deze een tijdje terug gedemonteerd omdat de klant weer origineel wou verder ook nog div setjes velgen en veel onderdelen liggen meerdere A2's compleet gedemonteerd
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#23
|
||||
|
||||
Komt hij nâh mee
net een schroefsetje besteld en ga ook Seat Ibiza 130pk tdi fuseestukken & remmen (280mm) monteren... Heb nog wel wat dingetjes nodig... zal/ mag ik je volgende week even een pb sturen ?
__________________
Alain Quote:
Last edited by Area51 : 31-03-2016 at 22:13. |
#24
|
||||
|
||||
Bijna 15 maanden in bezit en ruim 37.000km gereden.
Vandaag ook ein-de-lijk maar eens de zomervelgen/banden onder de A2 geschroeft. Nabewerkte Audi A3 pepperpots met 185/60x15... een fractie meer rolomtrek dan standaard.
__________________
Alain Quote:
Last edited by Area51 : 29-04-2016 at 12:00. |
#25
|
|||
|
|||
Erg benieuwd naar de volgende updates 😊
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#26
|
||||
|
||||
23 maanden in bezit/op naam staan en precies 57.000km gereden!
Vandaag de winterbanden (nu 175/65x15 ipv 165/65x15) gemonteerd, een fractie groter dan de zomerbanden (185/60x15) Begin vorige week (bij 297.700km) de distribustie, spanrollen, waterpomp én de onderdruk/opvoerpomp laten vervangen. Het had al bij 282.000 moeten gebeuren (de vorige wissel was bij 192.000) en ik had ook geen 100km verder moeten rijden.. over een lengte van 5cm snaar lagen de tanden er voor de helft al af !!
__________________
Alain Quote:
|
#27
|
|||
|
|||
Heb je m nog steeds en zoja, hoe zijn de ervaringen? Blijft ie rond de 3Ton n beetje redelijk in t onderhoud?
|
#28
|
||||
|
||||
Raar hoog verbruik...
Goed, afgelopen zondag (gisteren) naar Spa geweest, met vrouw en hond!
Vrienden reden daar wat rondjes in een Porsche 911, dus altijd leuk om ff te gaan kijken. Ook de Ardennen in de herfst zijn altijd adembenemend mooi, dus vandaar vrouw en hond mee. Vertrek zondagmorgen (bij 3,5 graad !!) om 07:15 vanuit Rijswijk, ff langs de Makro in Delft zuid en daar de tank nokkievol gegooid (á 1,349) met diesel. De dagteller op nul, kachel op automatisch & 23graden (nogmaals vrouw en hond waren mee) en gaan ! Aankomst IN Spa 10:20, daar wat broodjes gescoord en de bossen in, eerst de hond afmatten Aankomst op het circuit, 11:45, daar iedereen gedag gezegd en van 12:00 - 13:00 lunchen... om 13:00 hervat het rijden, om na 10 minuten over te gaan op code rood... achterop Spa is er wat gebeurd. Wij hebben nog even de boel aangekeken, maar na een half uurtje besloten om -binnendoor- naar Luxemburg te rijden. De Ardennen zijn mooi, het is heerlijk weer (14,5graden zegt de Audi) en er zit een CD van Roxy Music in! Daar (Huldange, Luxemburg) aangekomen rond 14:45 en de tank weer nokkie volgegooid (de diesel is daar 1,169....), maar toen volgde de klap / schrik / ontzetting.... 322km / 18,9L ... ===>> DAT IS 1:17 !!! Vreemd, heel vreemd... 1:17.. dat is het verbruik wat ik normaal gesproken gemiddeld rijd.. 1/2 stad, 1/2 snelweg.... dit was alleen maar snelweg en dan rij ik ook nog eens leeftijdscorrect. (80 waar je 80 mag, 105 waar je 100 mag en 120 waar je 120 & 130 mag) Nou ja, tank is weer vol, kachel nu op 21,5graden en weer terug, maar nu komt het... Net vanmorgen de tank weer nokkie volgegooid (Total in Delft, á 1,369) en nu heb ik 337km gereden en gaat er slechts 13,9L in !!! ===>> DAT IS 1:24 !!! Heen rij ik 1:17, terug 1:24.... Heen staat de clima op 23graden, terug op 21,5graden.. Heen is het -bij vertrek- 3,5graden buitentemperatuur, terug 14,5graden.. Heen merkloze diesel van de Makro getankt, terug merkdiesel van de Total.. Ik heb tussendoor geen banden (15" Audi A3 met 175/65 Michelin Enery Savers erop) gewisseld of opgepompt en heen en terug heb ik dezelfde -bedaagde- rijstijl aangehouden. Terug liep de A2 (gekocht in 2015/ 242.000km, de kmstand is inmiddels 346.000) wel merkbaar stiller, rustiger (minder rumoerig)... net of op de heenweg de handrem er nog half opstond (maar ik gebruik de handrem nooit!) Wie / Wat verklaard nou dit WAANZINNIGE verschil ??
__________________
Alain Quote:
|
#29
|
||||
|
||||
Bergop tegen bergaf?
__________________
Passat 2.0 FSI 2006 Transporter 1.9TD 2001 Passat TDI 1998 -> Verkocht Hoog en droog |
#30
|
||||
|
||||
ik denk zelf de koude buitentemperatuur heen want weer terug is het een stuk warmer,
__________________
powered by von Tolhausen |
#31
|
||||
|
||||
Zat ik ook aan te denken, of een standkachel (iedere A2 1.4 Tdi heeft die) die iets te veel verbruikt.
__________________
Alain Quote:
Last edited by Area51 : 05-11-2018 at 13:51. |
#32
|
||||
|
||||
Quote:
Aan de muziek ligt het zeker weten niet
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#33
|
||||
|
||||
Quote:
en dat was dus 4 jaar en 2 maanden geleden... toen liep er -eind maart- bij 352.630km een drijfstanglager uit Eerst nog gekeken of die los te vervangen was, maar tijdens het demonteren kwam ik meer dingen tegen waardoor ik besloot op zoek te gaan naar een andere motor en die vond ik, in de vorm van een AMF Polo Tdi met nog geen 200.000km. Er zitten wel wat details en aanbouwdelen anders, maar ik had de komplete Audi AMF ernaast staan, dus hop.. van 2 motoren weer één 'frisse' gemaakt! De 'nieuwe' zit er ondertussen weer in en gaat in ieder geval weer als een kogel!
__________________
Alain Quote:
Last edited by Area51 : 23-05-2019 at 09:13. |
#34
|
||||
|
||||
|