Hoort G-lader hier ook? naja, bij deze:
Ik heb dus laatst een G40 blok gekocht. Revisie van de lader was voor het laatst in begin 2001 bij MRG, maar weet niet wat ie intussen gelopen heeft.(gegevens staan er ingeslagen)
Nu heb ik de lader opengehaald.(hij was nog verzegeld) En nu waren er wat dingen die me niet lekker zaten.
ten eerste mist er een stuk van 1 van de dichtlijsten. Voor dit lege stuk is een soort borgje gezet, zodat de lijst niet kan schuiven. Waarom dit gedaan is? geen idee... alleen viel me op dat het gootje in het lege gedeelte heel weinig vlees had zeg maar... dus misschien daarom?
ten tweede zitten er in de randen van de verdringer(ik hoop dat ik nu de goeie term heb, heb er geen kaas van gegeten, sorry
) Maar daar zitten dus nogal wat putjes in.... Kan dat kwaad?
Nu had ik zelf verwacht wat anders aan te treffen, dus ik vraag me nu af wat ik hiermee moet. Wegbrengen zowieso, maar ik wil dan wel eerst een beetje een idee hebben of de lader het wel waard is.... :frown: En als ik hem weg breng, en het enige wat gedaan wordt is dat de lagers en de dichtlijsten worden vervangen... Dan doe ik het liever zelf, want dat lukt me zelf ook wel.
Nu even wat anders. Ik kom op eBay wel gauw eens compressors tegen... En het geluid van een compressor vind ik ook super, en het systeem werkt toch ongeveer net als een lader? Dus vroeg ik me nog even af: is dit makkelijk om te bouwen? En komt er meer bij kijken dan hem alleen werken te laten. Dus moet er aan chips enzo veranderd worden? En/of aan benzinedruk enzo?
En over G-lader revisie. Heeft iemand tips of aanraders? bedrijven ofzo? wil het graag goed laten doen, maar oke, als je hem verzegeld terug krijgt... Hoe weet je dan of het goed gedaan is, en wat er überhaupt gedaan is... vervangen van de lagers en dichtlijsten lukt me zelf namelijk ook wel... Maar wil gewoon goed weten of de lader verder nog wel in goeie staat is...
ps. De reden dat ik zelf de lader opgehaald heb terwijl ik er geen verstand van heb, is omdat ik graag wil weten/zien/begrijpen hoe het werkt. En ik er anders ook nooit "verstand" van zal krijgen.