View Single Post
  #1  
Old 18-09-2010, 00:22
vr6mellos vr6mellos is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 5
Default gezocht hulp bij 1.8T 20V LMM naar MAPsensor conversie

Hallo.

Ik ben nieuw hier , maar niet in de VW (VAG) wereld

Ik ben opzoek naar iemand die mij kan helpen en dus ook verstand heeft van het tunen van de 1.8T motor.

Het gaat namelijk om het volgende:

Mijn broer heeft een Golf mk4 GTI.

Dus een 1.8 20V Turbo met de motorcode AGU en standaard 150PK.

De planning is om deze GTI verder te tunen.

Op het moment is de auto ook niet meer standaard te noemen en draait op 300> Krukas PK.

Setup momenteel:

Garrett GT28RS (GT2860) internal wastegate conversie.

3 inch downpipe.

Gruppe A uitlaat systeem zonder kat.

Speciale widespray injectoren.

Sterkere benzinepomp.

Front mounted intercooler.

Lichter vliegwiel EIP met racekoppeling 6 pucks en drukgroep.

ECU by VR6 specialist: Chip op maat II.

Ik zou vast nog wel iets vergeten zijn.


Maar nu het volgende:

Het blok gaat nu weer uit de GTI en op het lijstje staan:

Opboren

JE Pistons 8.5:1 Ratio

H profiel drijfstangen

Garrett BB GT3076

External wastegate

En van de LMM af zien te komen!!!

Heeft iemand ervaring met het ombouwen van een LMM naar een MAPsensor?

Is dit mogelijk?

Ik weet dat de 180pk AUQ modellen een mapsenor gebruiken.

Ook de audi tt gebruikt een mapsensor.

Zou een Mapsensor op mijn ECU kunnen draaien of zou er een ECU in moeten komen van een AUQ - AUM - APX enz. ?

Of is het aan te raden om over te stappen op een KMS systeem o.i.d. (Ookal zou ik het liefste eerst met een VAG ECU i.c.m. MAPsenor proberen)

En als laatste: heeft er iemand ergens electrische schema,s van een AGU motorgedeelte tot ECU & van een 1.8T met MAPsensor om te vergelijken met elkaar?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt, Mellos.
Reply With Quote