View Single Post
Old 23-12-2004, 20:03
omenf1 omenf1 is offline
VW Enthousiast

Misschien een domme vraag; maar wat is nu het ultieme van een originele GTI? waardoor behoud deze dan wel zijn "waarde"?

ok; hij is op kenteken GTI; dus waarschijnlijk iets meer waard (op papier)... maar verder?

Ik heb zelf ook een Mk1 GTI, evenals een 1.5... in de GTI zit al een andere motor (ook 112 pk) omdat bij de vorige een klep was verbrand; dus is niet helemaal origineel meer... is dat dan geen "echte" GTI meer? en wat als ik er een 16v/G60/of ... in lepel? hoever ga je om te beweren dat het geen echte GTI meer is?

Puntje bij paaltje is dat iedereen zijn auto bouwt naar zijn eigen smaak; en is er aan het einde echt niet echt ongelooflijk veel meer geld door waard. Als je hem dan te koop aanbied dan zijn de meeste reacties; "mooie auto; als ik het geld had, dan wist ik het wel..." of "wat veel geld voor een ouwe auto". Je moet dan echt een liefhebber treffen die er dan het geld voor neertelt dat je zou willen.

dus leuk voer voor een discussie

Ik weet niet hoe ik iemand moet "quoten", dus doe ik het zo maar

Een Oer GTi is zo bijzonder, omdat hij het begin was van een trend in de autowereld, power in een lichte wagen, die voor iedereen betaalbaar was, waar nog es bijkomt dat die 1.6 gti motor van toen het mechanisch inspuitsysteem K Jetronic populair heeft gemaakt, en dat het verhaal van een groepje ingenieurs dat de gti eigelijk niet mocht bouwen van VW, maar dat in hun vrije tijd WEL heeft gedaan, en dat is zoals bekend, een mega succes geworden , enz ...
dat is waarom de gti zo bijzonder is, en ook voor mij,
ik heb ondertussen het idee laten varen om alles over te zetten, en IK BLIJF DUS OP ZOEK NAAR EEN ECHTE OER GTI

Greetz

Damien

Peugeot 207 1.6 HDi 11O (Daily Drive)
Reply With Quote