13-09-2010, 15:33
|
|
VW Addict
|
|
|
|
Toch wel, tot voor een korte tijd geleden moest een auto na een ombouw naar Lelystad, wilde je de gegevens op het kenteken hebben staan.
Kort en cru gezegd, werd daar eventjes je auto tot en met afgetrapt en werd ie erna goed- of afgekeurd.
Er werd niet naar de technische staat gekeken, maar deze werd ook beproefd.
Deze regeling is versoepeld, nu hoef je maar naar een RDW station bij jou in de buurt te gaan, om daar de gegevens om te laten schrijven. De auto zal daar ter plekke herkeurd worden, waarna je dan een nieuw kenteken thuisgestuurd krijgt. Ook moet je bij de belastingdienst de wijziging doorgeven watbetreft de wegenbelasting.
Hoe dit met invoeren zit, weet ik niet.
Ik denk dat je daarvoor beter eventjes naar een RDW station bij jou in de buurt kunt bellen.
Even een korte aanvulling:
Ik had de advertentie op Cleaned net even bekeken. Mocht je de auto willen kopen moet je toch op enkele delen letten..
Er zit namelijk een Supersprint Gruppe A uitlaat onder, die zal gegarandeerd boven het maximum limiet aan dB's uit komen..
Evenals de open luchtfilter die gemonteerd zit.
En de achterklep, die is smaller gemaakt, passend voor Belgische platen, maar niet voor Nederlandse.. Dan zou je al moeten proberen kenteken vermelding 18.2 aan te vragen, maar ik ben bang dat die afgewezen wordt.
|