08-09-2010, 16:40
|
|
|
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
|
|
In princiepe kan ik dit op twee verschillende manieren oplossen.
Origineel, kan het gewoon met een ovale inlaat. (net als bij weber spruitstukken) Het injectorgat heeft hier namelijk niet veel extra functie.
Bewerkt, ik heb de hand weten te leggen om een volledige berwerkingstabel voor een 16v. Hierbij is het mogelijk om de inlaat driekantig te maken (zo goed als), met een speciale mal kan ik een verloop stansen welke ik in een trechter vorm kan persen. Zo kan je de luchtinlaat dus maximale flow geven en sluit het mooi aan op het spruitstuk.
Bij een originele motor las ik gewoon een stuk in de 3de hoek van het injectorgat zeg maar. De kosten die die extra mal met zich meebrengen wegen niet op tegen het extra rendement wat je haalt als je het injectorgat wel als aanzuiging zou gebruiken.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb verteld.
Mvg, Pim
|