05-09-2010, 21:21
|
|
Forum Regular
|
|
|
|
Aandachtspunten aankoop Jetta mk1/2
Ik ben opzoek naar een nette Jetta, ik ben in het bezit van een vw polo 2f coupe en een ibiza.
Ik ben benieuwd of de jetta ook "bekende" problemen heeft waar je op moet letten bij de aankoop. ik weet wel dat bij de 2f coupe de accubak en tankvulhals zeer zwak is, de Jetta heeft nog geheimen voor me
Een paar zwakke punten weet ik volgens mij al: - roest algemeen: onderzijde Dorpels, wielkasten en dan onder de plastic kappen, bodem onder voeteneind achterbank, subframe scheurtjes.
- Lichtmetaal eronder, hoe ziet het eruit?
- rijden, Diff en motorsteunen checken: plots gas, weer los, plots gas, als het hard beukt is er iets mis met een van de 2.
- motor, MOET netjes draaien.
- versnellingsbak: vlot van de 1 naar 2 schakelen op toeren, weet je tegelijk of de beruchte synchromesh goed is. als de synchromesh niet goed is dan poetsen de tandjes met inzetten van de versnelling, net alsof je niet goed ontkoppeld.
wie weet er nog meer? het gaat mij echt om specifieke Jetta aandachtspunten, als je wat weet, zet er dan aub bij of het voor de mkI of mkII gaat!
Alle aandachtpunten die naar voren komen zal ik in de beginpost bijvoegen, handig voor andere personen metdezelfde vraag!
|