View Single Post
Old 31-08-2010, 13:37
chris634's Avatar
chris634 chris634 is offline
Forum Regular

Ff afstoffen

in de tussentijd is er weer het een en ander gedaan aan m´n golf.

Gisteravond maakte m´n uitlaat van het een op het andere moment een kolereherrie . Ik ging dus meteen uit van het ergste: er zal wel een demper lek zijn en dat wordt een dure grap Volgende ochtend maar eens onder de golf gekeken, blijkt het gewoon een verbindingsklem te zijn die nogal verrot was Een dikke meevaller dus. Hier een paar foto´s van mijn zeer proffesionele werkwijze

De verrotte klem:

Zoek de verschillen

En de nieuwe klem er weer op:

Ook heb ik nog een aantal update´s uitgevoerd. Ten eerste natuurlijk m´n nieuwe 2e handse schokdempers met verlagingsveren. (volgens mij ±30 mm. Precies genoeg voor mij). Gek genoeg ben ik de foto´s hiervan kwijtgeraakt Nog wel wat foto´s van de ouwe meuk die er vanaf kwam:
De voorste schokbrekers waren zo lek als een gieter.

Vervolgens is de auto natuurlijk uitgeleind. Dit had ik bij de eerste keer toen ik ´m verlaagde niet gedaan. Mn bandjes waren daardoor helemaal schuin afgesleten Voor een kratje bier kon ik 2 in redelijke staat verkerende michelins overnemen van een kammeraad voor een kratje bier Hij heeft ze er ook voor me omgelegd.

De koelvloeistof flens + o-ring aan de zijkant van het blok heb ik vervangen. Die lekte namelijk. Binnenkort nog even de waterpomp en mn piepende V-snaar vervangen. Die pomp is ook lek en de snaar giert er over en ziet er niet al te fris meer uit.

Ook heb ik een chromen stripje in mn deurklink. Vond ik nog op de sloop. Helaas was het er maar een. Heeft iemand er nog een over?

Ook vond ik op de sloop originele nokia deurspeakers Dat heb ik dus ook even ingebouwd en het klinkt nu een klein beetje beter:P

De kapjes die erop horen mis ik nog. Er zat namelijk maar een bij, en die is stuk Ik was trouwens vergeten om de doorvoerrubbers van de auto naar het portier mee te nemen. Die heb ik de volgende dag meteen nog even opgehaald en gemonteerd.

Ik zoek ook nog steeds plaatwerk voor mn Golf. Met name een andere achterklep in de kleur LD7V. Als iemand nog iets heeft liggen of een golf weet te staan ergens in het noorden laat het dan maar even weten
Reply With Quote