View Single Post
Old 30-08-2010, 18:21
arnout99cc's Avatar
arnout99cc arnout99cc is offline
Forum Regular

Het intikken van het vet had ik inderdaad als advies meegekregen bij een andere vriend die bij de garage werkt. Hij heeft me ook precies uitgelegd hoe je die schalen erin tikt en dat was eigenlijk inderdaad zoals jullie zeiden.
Het intikken van het vet is niet helemaal gelukt maar ik heb het wel helemaal vol met vet gekregen.

Ik heb de moer aan de bovenkant van de schokbreker nog wat strakker aangedraaid en nu zit het goed. Ik had ze gewoon nog niet strak genoeg aangedraaid.... Gelukkig kreeg ik het toplager gewoon compleet aangeleverd dus die hoefde ik niet meer met busjes ed. in elkaar te zetten. Vandaag eindelijk veel kunnen doen en het eind is in zicht. (De buitenkant dan) Ik zal pas een foto van de wagen posten als hij buiten af is inclusief strips/ruitenwissers e.d. maar dit zal morgen wel kunnen.

Voor nu:

Op deze manier heeft ie al veel te lang gestaan:

Maar nu staat ie hierop:

En de remmen zien er nu zo uit:

Dan als laatste nog een vraag:
Zoals eerder gezegd moest er nog wat koelvloeistof bij. Nu heb ik de auto vanmiddag warm laten lopen en op een gegeven moment ging de thermosstaat open. Na afkoelen was het niveau in het expansievat inderdaad lager, dus hier kan weer wat bij.
Het enige was dat de druk in het systeem toch wel vrij hoog werd. In het expansievat steeg het vloeistof niveau tot boven de overloop van de radiateur. Daarnaast kwam er een beetje vloeistof via de dop naar buiten.

Komt dit omdat er nog relatief veel lucht in het systeem zat waardoor de druk hoger kon worden?

Is de dop van het expansie vat misschien niet goed meer?

Toen ik doorhad dat de thermosstaat open was heb ik 'm al snel weer uitgezet (mede door het hoge niveau en overlopen van het expansievat). De fan van de radiateur is dus nog niet aangesprongen. Ik neem aan dat dit normaal is omdat de temperatuur nog wel wat zou kunnen stijgen in de radiateur als ik hem langer had laten lopen?
Reply With Quote