30-08-2010, 08:55
|
|
Forum Regular
|
|
Join Date: Oct 2009
Posts: 192
|
|
Ik moet zeggen dat het de afgelopen weken ook wel een beetje tegen heeft gezeten en ik er een beetje klaar mee was. Maaarrrrrrrrrrr, na afgelopen donderdag ben ik op zich wel weer een stuk verder gekomen.
Voorbeeld:
Het vinden van de juiste remschoenen heeft in iedergeval erg lang geduurd. Daarna was ik de trommel in elkaar aan het zetten, klaar om te ontluchten. Eerst even gecontroleerd of alle nippels goed dicht waren, breekt die van de remtrommel links af! Kon weer de hele trommel eraf. Toen maar de nippel gebruikt die in de verkeerd opgestuurde cilinder zat. Begonnen met ontluchten, hangen er nadat we klaar waren druppels aan de onderkant van de trommel.... Dus ik dacht dat de cilinders toch niet goed waren ingevet of iets dergelijks. Alles weer eraf, maar de cilinders waren droog. Waarschijnlijk waren de druppels resten van het ontluchten. Zeker weten doe ik het niet maar het pedaal is nu hard in ieder geval. Ik moet dus even in de gaten houden of het droog blijft bij de trommels.
Ander voorbeeld:
De veerpoten aan de voorkant heb ik uit elkaar gehaald bij een bevriende garage. Deze vertelden mij dat ik de volgende week langs kon komen om de boel weer in elkaar te zetten. Dus ik naar die garage, zijn ze er 1,5 week gewoon niet. Uiteindelijk dan maar bij de VW garage gevraagd of ze wilden helpen, wilden ze niet maar ik mocht wel een set veerspanners lenen. Dus toen heb ik het zelf maar gedaan en ze eronder gezet.
Het probleem is nu dat als ik aan de linkerkant op de auto leun ik merk dat er speling zit tussen de bout bovenaan de schokdemper en het lager. Eerder in dit topic ging het over luchtpistolen die ik niet heb en "vast is vast".
Betekent dit dat de bout niet strak genoeg is aangedraaid????????????
Later vandaag een paar foto's nu weer even verder en hopelijk valt vandaag alles op zijn plek.
Overigens is het erin slaan van de lagerschalen dus gelukt!
|