View Single Post
Old 25-08-2010, 09:56
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life

Smile GOLF MkII GTI Fire and Ice '91 ca.197.000 km

Heden:
Na lang nadenken wil ik eventueel mijn Golf MkII GTI 8V Fire and Ice-edition gaan verkopen en dan iets anders kopen.

Ik (40-jarige VW-liefhebber) heb al veel plezier aan de wagen beleefd met zowel het opbouwen als het rijden ervan, dus hij gaat alleen maar weg voor een goede prijs en dan heb ik het over een vraagprijs van € 1600,-
(een schijntje vergeleken met het geld en de moeite die het projekt heeft gekost...)

Historie:
(o.a. uitgezocht met de nog aanwezige papieren)
-De laatste APK-datum bekend, vóór mijn bezit: goedgekeurd tot en met 1 september 2006;
km-stand: 186.973 km.

-Vlak daarna door een vorige eigenaar vóórschade gereden (vermoedelijk eind 2006/ begin 2007?) ; waarschijnlijk bij ca.
km-stand 188.500 km.

-Vermoedelijk het HELE jaar 2007 stilgestaan, getuige de weinig verschillende km-standen!!!
-Gekocht door de vorige eigenaar op 21 februari 2008 en GESCHORST met de bedoeling om hem op te knappen.
(er zaten al wel andere vóórschermen, bumpers e.d. bij, maar niet de juiste kleur en soort...)

(vanaf hieronder in mijn bezit, is dus bekende historie!)
-Gekocht door MIJ op 23 december 2008 en GESCHORST; nog steeds ca.
km-stand 188.500 km.
-Vervolgens begin 2009 volledig opgeknapt met zo veel mogelijk originele VAG-delen en uiteindelijk APK-goedkeuring op d.d. 20 mei 2009 bij
km-stand 188.606 km.

-Mijn 2e APK-goedkeuring (alleen een nieuwe vóórband RV) op d.d. 25 mei 2010 bij
km-stand 195.506 km.

-Ik rijd er dus nu ruim anderhalf jaar in en heb er, vooral hobbymatig, nu dus nog geen 8.000 km mee gereden... de stand is nu:
km-stand 196.493 km. (d.d. 25 augustus 2010; er wordt nog steeds mee gereden!)

Technisch:
Bij het opknappen zijn er rondom nieuwe remblokken en vóór nieuwe schijven, een nieuwe radiator, een goede accu, vacuümslangetjes, wissers, originele velgen met goede banden, rotor en verdeelkap, bougies, een tweedehands verlagingsset, goede middendemper en originele einddemper etc. op gekomen. Wiellagers spelingvrij gemaakt en ingevet etc.
Kortom: alles wat eraf is geweest, weer goed en gangbaar gemaakt.
(ik heb er ook nog nieuwe achterschijven bij, evt.)

Beschrijving:
Het gaat om een 3-deurs Golf MkII GTI 8V; 79 kW/ 107 PK, 973 KG van d.d. 30 juli 1991
(Kenteken 12-GS-DV, ingevoerd uit Dtsld. op d.d. 21 april 2001)

Speciale uitvoering 'Fire and Ice-edition', niet in Nederland leverbaar geweest; dat betekent:
-speciale kleur paars metallic LC4V, 'dark violet pearl'
-handmatig open dakje, origineel af-fabriek
-speciale 15" velgen 'Estoril'
-speciale bekleding roze/ blauw met geborduurd logo op de stoel-rugleuningen
-dunne lijstenset en achterklepspoiler
-alle bijbehorende Fire and Ice-logo's en stickers zijn aanwezig.
(-niet in het pakket, maar ik heb originele mistlampen als extra gemonteerd!)
-hoedenplank zònder gaten

NIET origineel:
-Bijpassende mattenset en Kenwood radio-CD-MP3
-Er zitten nu een aluminium rolkooi en blauwe 4-punts gordels in; niks geboord o.i.d.! (originele 3-punts gordels zitten er ook nog gewoon in)
-Sportstuurtje met F and I-claxon(!)
-Jetta MkII front met booskijker (origineel front is niet meer aanwezig, maar daar is nog gemakkelijk aan te komen)
-Heldere smoke-rode achterlichten (originele aanwezig)
-Eénarmige wisser-systeem van JOM met aangepaste Lancia-arm (originele wissers aanwezig)
-Verlagingsset -4cm denk ik (originele veren dempers aanwezig)
ALLES WAT NIET ORIGINEEL IS, IS DUS ZONDER SCHADE TE VERWIJDEREN!

Een paar nadelen:
-Natuurlijk na ruim 19 jaren toch wat lichte gebruikers-krasjes/ plekjes her en der, eigenlijk het vermelden niet waard...
-Toerenteller en MFA doen het niet; extra digitale toerenteller geplaatst.

Ik heb genoeg verteld; kom deze auto in het echt bekijken en je zult een nette Golf MkII aantreffen!

Check voor 'de opknapbeurt' en dus veel info de onderstaande link!
Interesse, vragen en meer foto's? Graag ff E-mailen! (dus niet gaan PB-en AUB!)
Mijn E-mail adres is:
remi1990@telfort.nl
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999