View Single Post
  #12  
Old 24-08-2010, 22:45
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Kijken of iemand mijn kan "verslaan":

Ik mij er overigens nog steeds verschrikkelijk boos over maken, maargoed, hier komt hij dan.

2 jaar geleden liep ik stage in Wolfsburg (Duitsland) bij de R&D afdeling (ontwikkeling injectoren diesel en benzine) in het Volkswagen Werk.

Ik reed soms met de auto heen en weer maar ik ging ook wel eens met de trein (2x per maand een weekeinde naar huis). Op geven dag, begin winter, was ik zondags bezig met het monteren van het setje staaltjes met winterbanden op mijn GTI 16V KR.



Tijdens het wisselen ook maar gelijk even het oliepijl gechecked en de olie weer aangevult. De motor gebruikt wat olie en als je dan in Duitsland rijd, waar je goed gang kon maken -> 200+, dan wil je niet dat je blok ploft.


Na het avondeten de boel aangeslinkerd en richting Wolfsburg vertrokken. Ter hoogte van Oldenzaal begon het helaas te regen, maar verder prima asfalt dus ik kon lekker door doen. Ruitenwissers aan en gaan.

Gaande weg wisten de ruitenwissers steeds is moeilijk, het leek of de ruit is vettiger werd met de veeg. Tegen de tijd dat bij mij het kwartje viel was het gelijk afgelopen.

Ik reed zo'n 180 km/u en ik hoorde een woeste klap en hoorde allerlei materiaal onder de auto door vliegen en tegen de bodemplaat slaan. Paar meter verder gestopt onder een viaduct en gekeken wat er aan de hand was.

De motorkap zat onder de olie, toen ik deze optilde zag ik het al, na dat mooie aftopklusje van de olie had ik voor het "gemak" de oliedop er niet meer opgedraaid maar deze gewoon tussen de inlaatbuizen laten liggen.

Alle olie was dus via de vulopening naar buiten geblazen.

De 3e zuiger had zich vastgevreten waarna de krukaskap van de derde drijfstang helaas in zijn eentje buiten is gaan spelen...
Reply With Quote