View Single Post
Old 23-08-2010, 18:07
VWJYI VWJYI is offline
No personal life

Default Golf 3 niet oem+ maar na+

Nadat de jetta overleden was(vond de reperatie te duur) werd het tijd voor een nette vervanger.
Als voorwaarde was wel dat de nieuwe auto weer een VAG auto werd en minimaal stuurbekrachtiging.
Nu kwam ik op MP een net golfje 3 tegen bij een autohandelaar. Deze had alleen een flinke dosis TLC nodig om weer een beetje van zijn oude glans terug te halen.
Toen ik bij de handelaar kwam stond de auto daar ongepoetst en op 3 16" wielen en een thuisbrenger Na een klein onderzoekje bleek de auto een nette basis te zijn. Hij had op dat moment alleen nog apk tot eergisteren. Om een lang verhaal kort te maken met de auto naar huis gereden en onderweg toch nog wel wat gebreken aan de auto gevonden. De week erna de auto fijn naar de garage gebracht voor een oliebeurtje en een algehele check up. Hier kwam uit dat beide draagarmen overleden waren en het co te hoog en nog wat kleine dingen.
Dit weekend eens goed geklust. Beide draagarmen/fuseekogels en stabi-rubbers gewisseld. Nu vond il hier op het forum nog een schroefsetje en een bra voor niet al teveel dus die meteen gekocht en ook gemonteerd dit weekend. Foto's van de werkzaamheden heb ik jammer genoeg niet, omdat ik er achter kwam om foto's te maken toen ik al helemaal onder de smeer zat.

Dus nu maar een paar foto's van het totaal plaatje:
De gedemonteerde zooi bij het oud ijzer

En de auto

Vorige week nog gepolijst. Er is alleen niet veel meer van te zien na dat fijne weer.(altijd fijn een witte auto )
Morgen noch een ritje richting antwerpen voor een ander interieur en dan op de sloop nog wat kleinigheden halen.
Van de winter worden de wielen nog gespoten in biggetjes roze
En het plan ligt er om een paar dakdragers te monteren met de bij behoorende windspoiler.
Reply With Quote