Vandaag wat kleine klusjes gedaan zoals het bijwerken van beschadigde lak. Als bijvoorbeeld de spatborden er straks op komen is het in ieder geval beschermd door een laagje lak en geen blank metaal.
Daarnaast heb ik onder andere de roestige onderdelen van de remtrommel in een ontroestingsbad gedaan van RUSTYCO. Helaas was blijkbaar toch 1 van de veertjes helemaal rot en is afgebroken. Nu moet ik alsnog een revisiesetje vinden ervoor.
Wat betreft de lagers, hoe warm zou je de trommels moeten stoken? Gaat dat richting de 200 graden of is dat te hoog? Anders kan ik dat makkelijk doen. Ik denk echter dat ik even bij een garage langs ga om ze erin te laten persen. Dit moet perse met de oude lagerschalen?
Dan nog een vraagje over het vet. Dit zakje vet zat bij deze onderdelen. Is dit vet genoeg om ook de lagers mee te doen? De lagers zaten bij deze onderdelen in het doosje dus ik kan me het voorstellen.
Quote:
Originally Posted by caddy ron
Ik raad je aan om eens een vraagbraak of een duitse vraagbraak aan te schaffen
|
Op zich heb ik al de vraagbaak van olving en van haynes. Die helpen me goed op weg. Heb je misschien een suggestie voor zo'n boek? Ik denk niet dat er antwoorden in staan als bovenstaande (of het bijgeleverde vet genoeg is of niet voor de lagers wordt gebruikt).
Bedankt voor de reacties en tips!