Toen ik afgelopen winter op zoek was naar een rijdbare Golf mk1, wist ik nog niet dat deze auto mijn pad zou gaan kruisen. Ik wilde een auto voor weinig geld (wie niet
) om de winter door te komen voor onze zoon. Zijn cabrio was immers nog niet klaar en zo zou hij toch kunnen rijden. Uiteindelijk vond ik een 3deurs automaat uit 1982 die meteen rijklaar was en een recente apk erop had.
Auto heeft wel werk (achterwielranden, onderzijde front en voorspatborden).
Ik kwam toevallig tijdens het intensief zoeken ook nog een blauwe vijfdeurs tegen op MP, maar daar stond bij dat er een olieleiding gesprongen was en dus flink lekte. Omdat op dat moment de vraagprijs nog niet echt interessant was, heb ik er verder niet op gereageerd. Maar na een maand stond de advertentie er weer met een veel interessantere vraagprijs en de carrosserie zag er op foto niet onaardig uit. Ik heb toen een afspraak gemaakt voor bezichtiging (in Vught) en daar aangekomen leek het inderdaad helemaal niet zo'n slechte basis. Nadat ik de auto bekeken had, heb ik een lager bod gedaan dan zijn vraagprijs (ik schaamde me bijna voor het bedrag, want op de sloop leveren ze vaak al meer op
) en hij hapte toe. De auto stond hem behoorlijk in de weg en hij moest plaats maken voor zijn eigen hobby, Mercedessen.
Ik heb de auto na een week opgehaald met de trailer, want hij stond ook nog eens jaren stil en de olielekkage én de koppeling die alleen nog maar ontkoppelde en niet meer pakte.
Momenteel ben ik langzaam begonnen met strippen van de motorruimte, omdat deze eruit moest voor een grondige reiniging en vervanging van de koppelingsplaat en drukgroep.
Ik zal jullie een aantal foto's erbij zetten vanaf de koop tot de status momenteel.
Have fun
een aantal foto's van buitten zoals hij er nu bij staat
En van binnen
De rommel
de slechte plaatsen (maar drie
)
verder een rand van de achterkleprubber welke wat werk behoeft
Dan de technische ruimte waar nergens roest is te bekennen> Is alleen vettig.
De motor zelf
Al gereinigde versnellingsbak
Oude koppeling (bijna op de klinknagels)
Nieuwe koppeling/drukgroep
Nog wat andere blokjes van of voor de cabrio
De plannen voor nu.
Over twee weken ga ik eerst de cabrio afmaken zodat mijn zoon erin kan gaan rijden. daarna ga ik met deze verder, dus voorlopig geen of weinig updates voor de blauwe. Zo gauw ik iets te melden heb, post ik het hier en voor de rest bemoei ik me gewoon met jullie
Have fun