Vandaag is de auto op de brug geweest, en hebben we de auto is goed van onderen kunnen bekijken. Hieruit volgde de volgende mankementen:
- Bodemplaat bij de linker en rechterdeur doorgeroest (lassen)
- Binnenkant voorschermen doorgeroest (lassen)
- Gat in de bodemplaat onder de achterstoelen (lassen)
- Brandstofleidingen flink aan het roesten (compleet vervangen)
- CO waarde veel te hoog, auto loopt niet stationair (carburateur afstellen)
- Distributieriem versleten (vervangen)
- V-snaar scheurt licht in (kan nog mee, in de toekomst vervangen)
- Slangetje bij de ontluchting voor versleten (vervangen)
- Startmotor kapot (vervangen)
Voor de rest is de onderkant knetterhard, heel weinig roest. Het grootste probleem is nu dat de startmotor het wel welletjes vond, en dat we het blok nu niet meer gestart krijgen. We krijgen de motor wel aan de praat als we lichtjes op de startmotor tikken (was een tip van een vriend, is automonteur), maar om nou elke keer onder de auto te kruipen is ook weer zo wat. Deze zal dus het eerste worden vervangen.
Verder was ons nog opgevallen dat de kilometerteller niet de juiste snelheid aangeeft. Toen we de tom-tom er bij hielden was het verschil bij 120 op de teller 20 km/h. De teller geeft dus 80% aan van de echte snelheid, is dit normaal? Ritje is verder goed bevallen, automaat rijd prettig!
Tot slot nog wat foto's:
^"3500rpm bij 120 km/h"
^ Of toch niet...
^ Met blauwe plaatjes.
^ Die lange ook even kijken...
^ Roest links...
^ Roest rechts...
^ Lekker kontje?
Dat was 'm weer!