View Single Post
Old 12-08-2010, 22:02
arnout99cc's Avatar
arnout99cc arnout99cc is offline
Forum Regular

Vandaag ben ik bij bolku tuning geweest om de remtrommel set op te halen. Helaas had hij de bumpstops niet op voorraad, gelukkig heb ik deze nog bij de dealer kunnen bestellen (wel wat duurder maar wil er zsm mee aan de slag en anders had ik ze misschien volgende week vrijdag pas). Overigens zit niet alles bij de trommelkit. Hieronder zie je welke onderdelen ik moet hergebruiken aangevuld met de nieuwe onderdelen (in de verpakking behalve de schoenen die ook nieuw zijn).

Ik heb de te hergebruiken onderdelen schoongemaakt maar ze blijven roestig/smerig. Ik denk dat ik alles 1 voor 1 moet schuren en in de primer/lak moet zetten.... Iemand alternatieven?

Verder heb ik ook de ruitenwisserarmen gespoten en de 2e hands veerschotels van bolku tuning.

Quote:
Originally Posted by willemse
ff vraagje, je hebt de auto helemaal uit elkaar gehaald eh. heb je er bij het weer in elkaar zetten van de auto dezelfde schroefjes/boutjes gebruikt? of alles nieuw gekocht? want het lijkt mij ook (vooral bij de spatborden) dat de schroefjes welis verroest kunnen zijn, en zo misschien de auto weer met roest aan kunnen tasten..

en is de gehele auto getektileerd? inclusief de onderdorpels/kokers? want dit heb je laten doen neem ik aan.

In principe heb ik alleen goeie schroeven/bouten terug gezet en waar nodig vervangen. Ook heb ik (bijna) overal een laagje ML tussen metaal op metaal gedaan om de boel te isoleren. Vele bouten zijn ook met kopervet vastgezet om het roesten/rotten tegen te gaan en ze later nog makkelijker los te kunnen halen.

Het tektileren moet nog gebeuren. In overleg met de persoon die dit gaat doen was het handiger om hem eerst apk te hebben en de interieurpanelen eraf te laten.

Quote:
Originally Posted by willemse
ps. vet project!

thanks! De rest ook trouwens voor de reacties. Het blijft leuk om te lezen en de tips te krijgen.

Overigens weet ik niet meer of ik het al gemeld heb maar ik heb deze radio van oltimerautoradio om in te bouwen. Daar ben ik ook een beetje mee bezig geweest. Het probleem is namelijk dat de radio (natuurlijk) mono is. Oftewel alleen voor de speaker in het dashboard. Op de hoedenplank dragers zitten ook 2 boxen die ik wil gebruiken. Weten jullie of er, als ik de boel in serie aansluit om de versterker niet op te blazen, nog een beetje geluid uitkomt?

Reply With Quote