View Single Post
  #4  
Old 09-08-2010, 12:14
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by Mtdi
@Tomas: Zelf rij ik met een 17/49 VNT met druk regeling.
Van af volgend jaar een gt18 van een Vito,dat is ook een variabele turbo alleen een klein beetje groter.
Het idee er achter is dat die grote het een beetje makkelijker heeft.
Mijn auto draaid nu op 1.9/2.0 piek en 0.9 als ik 140 rijd.


Kheb al veel liggen nadenken over al dan niet een VNT te gaan gebruiken.
Bert Zwalve vertelde mij dat het met een gewone, kleine vnt al gauw gaat opspoelen en druk leveren maar dat deze lang niet zoveel volume leveren als een gelijkaardige, niet VNT turbo.
En dit wordt zeker een probleem wanneer je weet dat ik een belachelijk grote IC heb gebruikt om de inlaatlucht voldoende gekoeld te krijgen...

Je hebt jouw VNT dan mechanisch aangestuurd in samenwerking met de gashendel neem ik aan?
Op welke wagen werd die 17/49 VNT gebruikt?

Alvast bedankt!
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote