View Single Post
Old 09-08-2010, 11:48
Rellikflog Rellikflog is offline
Forum Newbee

Talking

Quote:
Originally Posted by arnout99cc
Om te beginnen:

Verder wilde ik nog weten hoeveel koelvloeistof er volgens jullie in moet. In het boek staat 6.5 liter. Er zit nu maar 4.5 in maar het niveau daalt niet in de tank. Ik vraag me af of, als je hem vult als hij koud is, de radiateur ook vol zit of dat de thermostaat daar eerst voor open moet zijn geweest?

Hoi, je moet in de auto eerst de kachelkraan open zetten, dit doe je door schuif van de kachel op het dashboard naar het rode puntje te schuiven.
Tijdens het bijvullen (met koude motor) knijp je een paar keer in de onderste waterslang die op de radiateur zit. Je vult netzolang bij tot de koelvloeistof op het max streepje staat.
Laat de dop er nog even af, dan start je de motor en laat hem even een paar minuten draaien en vul weer koelvloeistof bij tot het bovenste steepje. Vervolgens draai je de dop er op en laat de motor nu volledig warmdraaien.
Pas als de motor is afgekoeld draai je nu de dop er af en vult eventueel weer koelvloeistof bij. Er staat druk op het koelsysteem als de motor warm is dus doe voorzichtig. Nou succes er mee
Reply With Quote