09-08-2010, 11:10
|
|
Forum Regular
|
|
Join Date: Oct 2009
Posts: 192
|
|
Om te beginnen:
De auto rijdt weer! Gisteren bezig geweest met het inbouwen van de electronica van het dashboard en de zekeringenkast weer op zijn plek gehangen. Daarna de koelvloeistof bijgevuld en een startpoging gedaan.
Dit liep allemaal niet heel soepel aangezien de brandstofpomp nog geen diesel had. In principe was mij verteld gewoon door te starten tot het filter weer vol zou zitten en de pomp diesel aan kon zuigen. Dit hebben we dus gedaan alleen bracht het geen roffelende diesel.... Op dat moment balen natuurlijk. Toen geprobeerd het dieselfilter vol te gooien met brandstof. Maar de pomp trok nog geen diesel aan.... Toen het filter omzeilt en een startpoging gedaan met een glas diesel waar de aanvoerleiding in hing. Ook dit resulteerde niet in het aanzuigen van diesel door de pomp. Vervolgens gezogen aan de retourkant van de pomp en daardoor trok de pomp vanzelf het glas diesel leeg. Nu de pomp vol met diesel zat de aanvoerslang weer op het filter aangesloten om hem vervolgens te starten! Toen deed hij het in 1 keer!
Echt vet om die motor weer te horen roffelen na 5 jaar stilstand!
Ik heb nu beperkte beschikbaarheid tot internet dus zal binnenkort pas foto's kunnen plaatsen. Heel misschien dat ik dan ook nog een filmpje online kan zetten.
Nu de nadelen:
De brandstofleiding lekt nog steeds, maar wel op een andere plek.
Waarschijnlijk lekt de remleiding linksachter maar daar moet ik nog goed naar kijken.
Verder wilde ik nog weten hoeveel koelvloeistof er volgens jullie in moet. In het boek staat 6.5 liter. Er zit nu maar 4.5 in maar het niveau daalt niet in de tank. Ik vraag me af of, als je hem vult als hij koud is, de radiateur ook vol zit of dat de thermostaat daar eerst voor open moet zijn geweest?
Nu de auto op bokjes zetten zodat ik de veerpoten eronderuit kan halen om de lagers te vervangen en de 2 lekkages verhelpen. Ook kunnen de wielen dan weggebracht worden om gepoedercoat te worden.
Binnenkort meer!
|