View Single Post
Old 08-08-2010, 17:10
FBO's Avatar
FBO FBO is offline
VW Enthousiast

Default VW Kever 1200, 1977 Grijs metallic originele duitse, zgoh

VW Kever 1200, 1977 Grijs metallic

Met pijn in mijn hart bied ik mijn kever te koop aan vanwege gezinsuitbreiding. Deze kever was mijn eerste auto en heb hem reeds 11 jaar in mijn bezit.
Onlangs nog gediend als trouwauto voor mijzelf.

Het is een van de allerlaatste duitse kevers uit de fabriek in Emden. Het is een standaard 1200 kever uitvoering, welke in die tijd zeer kaal uitgevoerd werden; dit betekend zonder bekleding over de raamstijlen (dus alleen een hemeltje) en bv geen dashboardklepje.

De kever rijdt werkelijk geweldig, alles remmen, schakelen de motor is perfect.
De kever is getaxeerd in 2004 op 5.750,- Euro en verkeerd nagenoeg nog steeds in dezelfde staat. De kever heeft altijd in een verwarmde garage gestaan, carrosserie is dus nog keihard.

De carrosserie is in een goede staat. Is in verleden gerestaureerd, is strak en professioneel overgespoten. De lak is hier en daar wat bijgewerkt vanwege beginnende roestplekken.

De motor is volledig opnieuw opgebouwd met gestraalde en gepoedercoate beplating met chromen delen. Voorzien van 12V wisselstroom dynamo. De originele motor is ook aanwezig.

Voorzien van nieuwe koppelingsplaten met druklager en siliconen keerring tegen lekkage.

Voor de rest is de auto volledig onder handen genomen en voorzien van rubbercoating/tectyl. De auto heeft alle benodigd onderhoud gekregen wat nodig was, zoals olie, doorsmeren, kleppen stellen etc.

Rekeningen met Taxatierapport aanwezig..

Auto is voorzien van diverse accessoires maar kan volledig in originele staat worden gebracht zonder blijvende veranderingen. Auto is niet verlaagd!

Vraagprijs:
- Met sportvelgen, sportstuur, middenconsole, witte knipperlichten, donkere achterlichten, versnellingspook, dikkere chromen uitlaatpijpen voor: 5000 Euro
- Originele uitvoering: 4250 Euro