Hallo mede-forumleden,
Om te beginnen zal ik mij eerst even voorstellen. Geboren in 1994, genaamd Maarten Troost en ben woonachtig in Zoetermeer (Zuid-Holland). Al een tijdje ben ik hier actief op het forum, om kennis op te doen over voornamelijk Volkswagen Golfjes. Een keer zat ik te kijken (omdat ik helemaal auto-waus ben) wat voor reƫle auto ik later zou kunnen kopen en kwam ik al heel snel hier op het volksforum terecht. Ook leek het mij altijd leuk om ooit nog is een auto samen met
vaders (JB) op te knappen.
Na wat maanden rond gesurft te hebben op het internet, kwam er toch uit dat ik voor een golf van voor 1980 wilde gaan. Hierna heb ik met mijn enthousiasme ook mijn vader weten aan te steken en zijn we samen begonnen aan deze hobby. We zijn tot nu toe naar 2 meetings geweest (
Asten en
M.I.V.W. ). Hierdoor begon het toch wel echt te jeuken om een golfje aan te schaffen.
Altijd keken we wel of er een leuk golfje te koop stond, maar het bleef daar meestal ook bij. Totdat we een leuk exemplaar tegen kwamen die ook nog binnen ons budget viel. Na wat gepraat en gebel heen en weer wordt de golf uiteindelijk van ons.
We hebben
deze golf kunnen overkopen van
vwgtd. (betere foto's zullen later volgen)
Het plan is om woensdag de auto te gaan ophalen met een oprijwagen. Wel een flink stuk rijden (rond de 500 km heen en terug) maar dan heb je ook wel wat. We hebben besloten de auto zonder APK te kopen, en de kosten hiervan voor ons zelf te nemen. De dingen die tot nu toe bekend zijn die moeten gebeuren:
- Nieuwe banden
- Dorpels zijn doorgeroest (moet dus worden gelast)
- Waarschijnlijk vervanging van de distributieriem (hangt er vanaf wat het onderhoudsboekje zegt)
- Goed afstellen van de carburateur (Staat te rijk afgesteld)
Een goede kennis van ons wil dit allemaal voor ons doen, dus dat is mooi meegenomen. Als er APK op de auto zit, afhankelijk van de kosten, kijken we wat de volgende stap wordt. De mogelijke plannen voor in de toekomst zijn (niet noodzakelijk in deze volgorde...):
- Raceland schroefset
- ATS Classics eronder
- Voorschermen vervangen
- Overspuiten
- RVS uitlaat
- Motortje opleuken
- Blauwe platen
- Misschien een handgeschakelde 5-bak (i.p.v. AUT)
Omdat we een krap budget hebben zal het allemaal wat langzamer gaan dan sommige projecten hier op het forum (
), maar waar een wil is is een weg. We zullen nog met genoeg vragen komen, maar daarvoor juist dit topic.
De eerste meeting waar wij op hopen te staan is in
Assen.
Voor nu maar even genoeg gepraat, woensdag waarschijnlijk de volgende update met foto's.