![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
03-08-2010, 22:58
|
![FGizmoS's Avatar](image.php?s=dbac8d28a581da71628a42f545a8ef41&u=5014&dateline=1166397814) |
VW Addict
|
|
|
|
Sinds kort is er nog een probleem bijgekomen.
Ik had eens een platte batterij dus hebben de wagen in gang geduwd. Ik moest ongeveer 200km heen en 200km terug rijden. Aangezet, aangekomen en laten draaien en direct terug aangezet.
Toen ik thuis kwam de wagen afgezet en na een half uur terug willen aanzetten maar de baterij was dood(dacht ik)
Ik heb toen de nieuwe batterij gestoken en terug vertrokken +- 50km. Daar aangekomen de wagen stilgelegd en toen we daar wilden vertrekken alweer plat.
in gang duwen en weer naar huis. Daar stilgelegd om nog eens te proberen maar helemaal leeg.
Ik heb dan de batterij uit mijn caddy gehaald en de nieuwe van in de golf in de caddy gestoken om naar mijn garage te gaan en de alternator te vervangen. Waarschijnlijk uit gewoonte maar ik probeerde de caddy te starten en hij startte gewoon.
Aangekomen aan mijn garage en een andere alternator getest.
De wagen gestart met startkabels.
De batterij gaf toen 14.6volt op leeglooptoerental. Al ik de wagen toen had stilgelegd had ik nog 13.7 volt. Lijkt me meer dan genoeg om te starten. Maar als je start is het precies alsof de batterij plat is en krijg ik max 3.5volt.
Soms start hij wel gewoon maar meestal niet.
Iemand dit ook al meegemaakt?
|