Hallo allemaal.
Ik draai al jaren mee in het wereldje van vw
Maar doordat ik de scene er niet leuker vond worden heb ik een poosje de hobby aan de kant geschoven,en mij voledig gestort op modellen fotografie(
www.mischa-78fotografie.weebly.com)
Maar in mijn omgeving zag ik aldoor meer mk2tjes van het eerste jaar en begon het te jeuken,maar ook was een 2de auto bij ons noodzaak.
Dus ben ik begonnen met mijn zoektocht en was ik eerst op zoek naar een audi 80/90 van 84... maar ik kon niet vinden wat ik zocht, toch had ik al enige tijd op mp een favo bij de bewaarde advertenties.
En dat was een golf gti van 1984, maar de advertentie stond al enkele maanden op mp, en er stonden 2 foto's bij maar dat was dus helemaal niks.
Maar toch eens een telefoontje eraan gewaagt en de eigenaar even uitgehoord...en zo gezegt ben ik gaan kijken...en tijdens de testrit eigenlijk verkocht...op een versleten koppeling na... maar die is vervangen door de verkoper!
En de gti is gekocht!
Maar na inspectie blijkt hij technisch wel wat te mankeren..
oa:
remmerij,distributie riem, banden,uitlaat,homokineten,toplagers...
Kortom allemaal technische mankementen van achterstallig onderhoud.
Inmiddels zijn alle onderdelen bestelt en is de gti straks technisch 100%
Optisch waren er ook een paar kleine dingen...
bestuurders stoel was oa vervangen door 1 van 86, hoedenplank met gaten,kleine dingetjes die lelijk zijn of beschadigt.
En helaas 1 roestplek onder het voorraam rubber
Verder wil ik de auto zo origineel mogelijk houden,op de verlaging en wielen na
dus ja er komt een schroefset onder en 15inch wielen,maar dat worden wel wielen wat uit die tijd komt of 15inch staal
Nou het verhaal is nu eerst lang genoeg en nu eerst maar enkele plaatjes
de sticker komt weer terug op de achterklep maar die was zo beschadigt dat ik die eerst verwijderd heb