View Single Post
  #5  
Old 27-07-2010, 19:55
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Toch even een aanpassing op eerder gegeven uitleg, ik zou de fuseekogel niet loshalen. In de theorie hoef je dan niet opnieuw uit te lijnen, maar ik zou het liever voorkomen...


1. Centrale moer losdraaien.(als de auto op de wielen staat);
2. Auto de lucht in / op assteunen zetten, wiel eraf halen;
3. Met de veeltand de bouten van de bakflens demonteren (meen M6 of M8);
4. De as iets terug trekken en de binnenste homokineet recht omhoog duwen;
5. Zodra deze los is van de bakflens kun je hem richting het schutbord wegdraaien en laten zakken;
6. Trek de aandrijfas uit de wielnaaf;

7. Span de aandrijfas goed op en tik, na het verwijderen van de oude ashoes, de buitenste (of binnenste) homokineet met beleid van de as af. Deze zit met een veerring geklemt op de as, deze moet ook vervangen worden;

8. Controleer de homokineet op schade en vervang deze indien blijkt dat hij teveel versleten is;
9. Na de reiniging en controle kan de homokineet weer in het nieuwe vet gezet worden;
10. Schuif de nieuwe ashoes om de schone as, plaats de nieuwe veerring;

11. Monteer de homokineet weer op de as;
12. Plaats het restant vet in de nieuwe ashoes;
13. Monteer de hoes om de homokineet en knijp beide klemmen afdoende aan;

14. In omgedraaide volgorde van de eerste stappen kan de aandrijfas nu weer gemonteerd worden.

Succes er mee!
Reply With Quote