23-07-2010, 16:22
|
Forum Newbee
|
|
Join Date: Jun 2010
Posts: 16
|
|
Er is nooit gezegd dat hierover een terugroepactie is geweest. Kulanz is bij ons in Belgiƫ een tussenkomst waar niet altijd de dealer of de klant hoeft te betalen.
Bij een aanvraag kan het zijn dat de onderdelen door de invoerder worden betaald en dat de klant het uurloon voor zijn rekening moet nemen. De dealer is niet verplicht om een kulanz aan te vragen maar men kan dit als klant wel vragen. Als je iets of wat met je klanten inzit kan je dit op zijn minst doen als je ziet wat er tegenwoordig de dag van vandaag allemaal kapot gaat bij nieuwe modellen.
Dan is er idd de commerciƫle tussenkomst die Denniemeister heeft uitgelegd dat is idd iets anders, heb het een beetje verkeerd omschreven, excuses hiervoor. Daarbij betaald de klant 1/3, de dealer 1/3 en de invoerder 1/3.
En idd dit is niet verplicht maar hangt van de dealer af. Bij ons in ieder geval wordt na de garantie steeds een kulanz aangevraagd is het niets dan is het zo en anders zo veel te beter voor de klant.
Dolfke!
|