Quote:
Originally Posted by Dolfke
Een commerciele tussenkomst wordt bij VW Kulanz genoemd. Dit is een commerciele tussenkomst die kan aangevraagd worden als de garantieperiode voorbij is. Dan wordt er gekeken naar de leeftijd en kilometers van de wagen en het soort schade. Als de schade iets is dat regelmatig voorkomt bij een bepaald model dan wordt er commercieel een tussenkomst voorzien. Dit wordt toegekend door de invoerder en niet door de dealer. De dealer moet namelijk de aanvraag doen naar de invoerder toe. Die beslist dan of er wordt tussengekomenin het uurloon en/of de onderdelen. Ik hoop dat je hier wat aab hebt, als je nog vragen hebt stel ze dan gerust. (Ik werk als diagnosetechnieker bij VW/Audi/Seat)
Dolfke
|
Je zit er wel een beetje naast helaas als diagnosetechnieker.
Fabrieksgarantie is 2 jaar, alles wat daarbuiten valt is coulance. Coulance is iets wat de dealer KAN aanvragen, het is nooit een verplichting! De dealer bepaald of hij een coulance aanvraag doet ja of nee.
Bij een commerciele coulance zal de dealer ook altijd mee moeten betalen, het deel wat de dealer betaald zal PON ook betalen. Een voorbeeld:
Bijv dealer betaald 33% PON betaald 33% en klant betaald 34%. Meestal doe je dit soort dingen bij vaste klanten.
Het komt sporadisch voor dat er ergens gewone coulance op zit, dus niet commercieel, dan zijn alle kosten voor PON, maar alsnog bepaald de dealer of hij deze aanvraag doet.
Wat betreft jou klacht, daar is nooit een terugroepactie oid op geweest, het is wel een bekende klacht, dat is iets anders. stuurkolomelectronica vervangen en weer lekker rijden dus.